مهندس وکیلی: افزایش تجارت ایران و ونزوئلا، روابط را منسجم‌تر می‌کند

دوشنبه ، 22 مهر 1392 ، 12:28



مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در افتتاحیه جشنواره فرهنگی-هنری ونزوئلا بر لزوم تبادل فرهنگی بیشتر میان ایران و ونزوئلا تاکید کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از روابط عمومي بانك توسعه صادرات، مهندس بهمن وكيلي در افتتاحيه جشنواره فرهنگي-هنري ونزوئلا در فرهنگسراي ارسباران با اشاره به سابقه همكاري هاي اقتصادي دو كشور و روحيه انقلابي مشترك ميان مردم ايران و ونزوئلا گفت: بسياري از صادركنندگان ما با خانه سازي، تراكتورسازي، ساخت كارخانه سيمان و كارخانه آرد در بازار ونزوئلا حضور پيدا كرده اند ولي بايد زمينه همكاري هاي فرهنگي هم فراهم شود.
آقاي مهندس وكيلي تصريح كرد:شناخت ريشه هاي فرهنگي و هنري آمريکاي لاتين براي فعالان تجاري ايران در منطقه خصوصا ونزوئلا بسيار مهم است و بايد در اولويت كاري آنها قرار بگيرد.

 

 

وي به اشاره به نقش هوگو چاوز، رييس جمهور فقيد ونزوئلا، در توسعه روابط دو كشور و خصلت انقلابي و استكبار ستيزي او افزود: او از مهمترين رهبران آمريكاي لاتين بود و جاي ايشان در خاطره انقلابيون محفوظ خواهد ماند.

رييس هيات مديره بانك مشترك ايران و ونزوئلا با مرور تاريخچه تاسيس اين بانك  در سال 2007 و نقش هوگو چاوز و رييس جمهور سابق كشورمان،‌ آقاي احمدي نژاد در تاسيس اين بانك ادامه داد: با وجود برخي از مشكلات اين بانك مشترك ايراني و خارجي نمونه و الگوي خوبي است و به نوعي تنها بانك خارجي در كشور است و توانسته فعاليت هاي خوبي را در ونزوئلا و ساير كشورها به انجام برساند و به مستحكم شدن روابط از طريق حمايت از صادركنندگان هر دو كشور كمك مي كند.

مهندس بهمن وكيلي با اشاره به برگزاري جشنواره فرهنگي و و هنري ونزوئلا و بزرگداشت روز مقاومت بوميان در پايان سخنان خود گفت: بانك مشترك ايران و ونزوئلا  از اين فعاليت حمايت مي كند و خود را ميزبان آن مي داند.

جشنواره فرهنگي-هنري ونزوئلا براي گراميداشت خاطره مقاومت بوميان اين كشور با حمايت وزارت امور خارجه ، سازمان فرهنگي و هنري شهرداري و بانك مشترك ايران و ونزوئلا  از 24 تا 26 مهرماه سالجاري در محل فرهنگسراي ارسباران برگزار مي شود.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 22مهر 92
مردم ماهانه چقدر صدقه می‌دهند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر