پرداخت وام به مردم طبق روال گذشته!

چهارشنبه ، 6 آذر 1387 ، 14:36

 

رييس‌كل بانك مركزي با اشاره به اختصاص خط اعتباري جديد به بانك‌ها اعلام كرد كه بانك‌ها بزودي مي‌توانند تسهيلاتي كه به روال گذشته مي‌دادند پرداخت كنند.

محمود بهمني در حاشيه جلسه دولت اظهار كرد كه تسهيلات چهار ميليون توماني قرض‌الحسنه ازدواج اعلام شده و بانك‌ها اكنون مي‌توانند آن را پرداخت كنند.

وي همچنين با اشاره به اختصاص اعتبار 60 هزار ميليارد ريالي به بانك‌ها درباره نحوه تخصيص اين تسهيلات تصريح كرد: بانك‌ها در درجه اول بر اساس ليستي كه در اختيار هيات مديره آنهاست ابتدا سرمايه در گردش واحدهاي توليدي را تامين مي‌كنند و در اولويت بعدي طرح‌هاي نيمه تمام با اولويت بالا را مورد توجه قرار خواهند داد.

رييس‌كل بانك مركزي با تاكيد بر اينكه بيشتر تمركز ما به ارائه تسهيلات به بخش‌هاي توليدي و صنعت است ادامه داد: تصميم داريم كه ابتدا منابعي را به اين دو بخش اختصاص دهيم بعد بياييم به سراغ واحدهاي ديگر.

بهمني همچنين در پاسخ به اين سوال كه چرا مردم در بسياري از مواقع هنگام مراجعه به بانك‌ها بايد با اين گفته كه "وام نداريم" مواجه شوند؟ پاسخ داد: بانك‌ها از طريق افزايش منابعي كه خواهند داشت مي‌توانند تسهيلاتي كه به روال گذشته مي‌دادند بپردازند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه عده‌اي مي گويند توزيع اوراق مشاركت در حال حاضر مي‌تواند يك ابزاري تبليغي در آستانه انتخابات باشد تصريح كرد: اوراق مشاركت اصلا ابزار تبليغي نيست، ابزار سياست‌هاي پولي و كاملا تخصصي است.

منبع: سایت خبری تابناک

► بیش از 20 هزار میلیارد تومان, وام های بازپرداخت نشده بانکها
نمی گذارم وام خرید مسکن بدهند ◄

مطالب مرتبط
بنر