کاترین اشتون چقدر حقوق می گیرد؟

سه شنبه ، 12 آذر 1392 ، 09:08



اشتون ۵۶ ساله برخلاف تصور همه در خانواده ای از قشر کارگر انگلیس متولد شد. اشتون با مدرک کارشناسی در رشته جامعه شناسی در سال ۱۹۷۷ از کالج بدفورد لندن، فارغ التحصیل شد و بعد از آن به سرعت رفت دنبال بزرگترین علاقمندی زندگی اش؛ مبارزه برای خلع سلاح های هسته ای.

خیلی ها در انگلستان به او بارونس اشتون می گویند. او زمانی لقب بارونس را گرفت که از طرف تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلستان در سال ۱۹۹۹ به عضویت مجلس اعیان درآمد، و اگرنه نه خانوادنه ای اشرافی دارد و نه شجره نامه ای که او را به خانواده سلطنتی انگلستان نسبت دهد. اشتون ۵۶ ساله برخلاف تصور همه در خانواده ای از قشر کارگر و معدنچیان زغال سنگ شمال انگلیس متولد شد. برای همین ولی وارد دانشگاه شد، خانواده اش کلی ذوق کردند. او اولین عضو خانواده اش بود که به دانشگاه می رفت. او اوایل دهه ۱۹۸۰ رئیس و بعدها خزانه دار و نایب رئیس یکی از گروه های ضد انرژی هسته ای در کمپین انگلیس با هدف خلع سلاح هسته ای بود.


بانوی سیاستمدار آنقدر سریع خودش را توی میادین سیاسی نشان داد که در زمان نخست وزیری تونی بلر معاون وزیر او بود. او از سیاستمداران حزب «کارگر» انگلستان است که کارش را از سال ۲۰۰۰ به صورت جدی و پیگیر شروع کرد تا اینکه دست آخر در سال ۲۰۰۹ به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی انتخاب شد.

البته قبل از این هم کار و بار خودش را داشت. او زمانی کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور تجارت و بازرگانی بود اما مثل حالا حقوق نمی گرفت. کاترین در حال حاضر در میان سیاستمداران جهان به صورت رسمی یکی از بیشترین حقوق های جهان را می گیرد و حتی قرار است پس از سال ۲۰۱۴ که دوره ریاستش تمام می شود، تا سه سال پرداخت حقوقش ادامه داشته باشد.

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی اعلام کرده که این عضو حزب کارگر انگلیس هر چند در اکتر سال آینده میلادی فعالیتش به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پایان می رسد اما تا سال ۲۰۱۷ سالانه ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ پوند معادل حدود ۲۰۵ هزار دلار حقوق می گیرد که در مجموع سه سال حدود ۴۰۰ هزار پوند یا حدود ۶۱۴ هزار دلار می شود؛ یعنی با یک حساب سرانگشتی معلوم می شود که حقوق پایه سالانه خانم اشتون در حال حاضر رقمی حدود ۳۷۳ هزار دلار یا ماهانه ۳۱ هزار دلار است. البته این رقم فقط رقم حقوق پایه است و می گویند اشتون در سال در مجموع حدود ۵۰۳ هزار دلار به جیب می زند؛ یعنی حتی از حقوق دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس هم بیشتر! این وسط شوهر خانم اشتون از همه خوشحال تر است. همسر ۶۶ ساله او «پیتر کلنر» روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی است که در حال حاضر مدیر یک وب سایت نظرسنجی معروف در انگلستان هم هست. آنها ۲۵ سال پیش با هم ازدواج کرده اند و دو فرزند دارند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► وی‌چت و وایبر ترسناک نیست
پررونق‌ترین مشاغل جدید دنیای تکنولوژی ◄

مطالب مرتبط
بنر