8 راهكار طلایی برای رسيدن به آرامش

شنبه ، 23 آذر 1392 ، 09:11

بعضي ها فكر مي كنند شادي و آرامش، يك امر ذاتي است كه انسان با آن وضعيت متولد مي شود البته ژنتيك را نمي توان ناديده گرفت ولي در حدود ۴۰ درصد از سطح شادماني انسان تحت اراده خود اوست.
انسان ها در هنگام تصميم گيري به دو دسته تقسيم مي شوند: راحت انديش ها يعني كساني كه در مواقع بحراني به سرعت تصميم مي گيرند و راحت به رضايت مي رسند.

۱. با موضوعات سخت و عميق شروع نكنيد

اگر به تازگي قصد داريد برنامه اي براي رسيدن به آرامش دروني براي خود بريزيد، اين كار را با موضوعات سخت و دشوار آغاز نكنيد و به جاي اينكه همان ابتداي كار به سراغ پاسخ به سوالات مشكل و معنوي يا فلسفي برويد، اصول كلي و اوليه را رعايت كنيد. اصولي مثل زود خوابيدن در شب و جلوگيري از غلبه گرسنگي شديد بر رفتار و اخلاق؛ يعني نگذاريم بيش از حد گرسنه بمانيم. همين دو راهكار ساده تاثير عميقي بر روحيات ما دارند.

۲. گاهي هم ناراحتي را ابراز نكنيم

افراد زيادي هستند كه فكر مي كنند بايد موضوعات ناراحت كننده را ابراز كنند تا از ذهن شان خارج شود و شب سر راحت زمين بگذارند. مطالعات نشان مي دهد كه بيان و ابراز عصبانيت در مورد موضوعات كم اهميت، شدت ناراحتي را افزايش مي دهد در حالي كه ابراز نكردن آن كمك مي كند تا آن را فراموش كنيم.

۳. به شادي وانمود كنيد

احساسات از عملكرد و رفتار ما نشات مي گيرد و تبعيت مي كند. وقتي افسرده و ناراحت هستيد، عمداً خود را شاد و سرحال نشان دهيد، مطمئن باشيد كه بعد از مدتي واقعاً شاد مي شويد. اين شيوه واقعاض‌معجزه مي كند.

۴. كارهاي جديد ا نجام دهيد و از شكست نهراسيد

چالش و كارهاي تازه دو كليد اصلي شادماني هستند. مغز به وسيله شگفتي و غافلگيري تحريك مي شود و موفقيت در انجام يك كار غير منتظره و غير معمول به انسان احساس رضايت مي دهد. كساني كه كارهاي تازه انجام مي دهند شادتر از افرادي هستند كه به همان كارهاي هميشگي چسبيده اند. در اين بين فراموش نكنيد كه از شكست ها همه لذت نبريد تا به هدف هايتان برسيد.

۵. روي بهترين ها اصرار نكنيد

انسان ها در هنگام تصميم گيري به دو دسته تقسيم مي شوند: راحت انديش ها يعني كساني كه در مواقع بحراني به سرعت تصميم مي گيرند و راحت به رضايت مي رسند. اين دسته از افراد همين كه مثلاً طعم غذا، مورد پسندشان باشد احساس خوشحالي مي كنند. دسته دوم ايده آليست ها هستند كه هميشه سعي دارند ايده آل ترين و بهترين تصميم را بگيرند. اين افراد تا تك تك موضوعات را جداگانه مورد بررسي قرار ندهند و از ايده آل بودن آنها مطمئن نشوند احساس رضايتمندي نمي كنند. مسلماض راحت انديش ها شادتر و پرآرامش تر از ايده آليست ها هستند چون خيلي كمتر احساس دلواپسي و نگراني دارند.

۶. كمي هم شادي بخريد

نيازهاي اصلي روحي و معنوي ما در محبت، امنيت، احساس رضايت از شغل و همچنين احساس داشتن كنترل بر اوضاع خلاصه مي شود و ظاهراً پول در اين يان جايي ندارد ولي مسلماً مي تواند به ما در رسيدن به اين احساسات دروني كمك كند. ما مي توانيم بخشي از پول خود را صرف نزديكتر شدن به دوستان و خانواده، بهبود وضعيت سلامتي، رفع مشكلات ازدواج و كسب تجارت جديد كنيم و همين موضوعات به آرامش و شادي ما كمك زيادي مي كنند.

۷. عمل كنيد

بعضي ها فكر مي كنند شادي و آرامش، يك امر ذاتي است كه انسان با آن وضعيت متولد مي شود البته ژنتيك را نمي توان ناديده گرفت ولي در حدود ۴۰ درصد از سطح شادماني انسان تحت اراده خود اوست. بنابراين راهكارهاي آرامش و شادي را ياد بگيريد و به آن عمل كنيد و مطمئن باشيد كه تاثير خواهد داشت.

۸. كمتر نق بزنيد

همه مي دانند نق زدن و غر زدن كار خوبي نيست و بسياري از خانم ها فكر مي كنند اگر غر نزنند، همسرشان كار نمي كند. اين طور نيست! مطمئن باشيد با قطع كردن اين نقش زدن ها، شايد بيشتري را به خانواده هديه مي دهيد. سر هر موضوعي بحث نكنيد. به جاي بحث كردن و نق زدن كارهاي ساده تري انجام دهيد مثلاً اگر مي خواهيد همسرتان لامپ اتاق را عوض كند، يك لامپ را دم دست او بگذاريد. به خود ياد بدهيد كه همه چيز نبايد طبق برنامه زمانبندي من پيش برود، همين كه در نهايت كارها خوب انجام شده باشد كافيست.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► روش های جالب پس انداز کردن
زمان واریز یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی آذر ماه ◄

مطالب مرتبط
بنر