"اینترنت بانک" چیست؟

يكشنبه ، 1 دی 1392 ، 08:57
به گزارش افکارنیوز، در گام اول نیاز به افتتاح حساب در یکی از بانکهایی دارید که درخصوص فعالیت های اینترنتی از مهارت لازم برخوردار باشند، موقع افتتاح حساب ( ترجیحا سرمایه گذاری کوتاه مدت ) حتما درخواست اینترنت بانک بکنید، یک فرم به شما ارایه می شود و حتما قسمت انتقال وجه فرم رو پر کنید (در حالت عادی انتقال وجه در اینترنت بانک فعال نیست مگر اینکه در فرم مذکور تقاضا کنید).

در این قسمت می توانید سقف انتقال وجه روزانه و ماهانه را هم ذکر کنید ، یعنی اگر در فرم قید کردید که سقف انتقال وجه روزانه یک میلیون ریال باشد ، بیشتر از این مقدار نمی توانید پول منتقل کنید .

۱. وارد وب سایت بانک می شوید

۲. در قسمت اینترنت بانک شماره مشتری خود را وارد می کنید ، دربانک هایی که از سیستم( نگین) استفاده می کنند شماره حساب ها تقریبا یک استانداردمشخص دارد.

۳. در صفحه بعدی رمز رو وارد می کنید ( در صورتی که ۳ بار اشتباه بزنید به مدت یک ساعت و در بعضی بانک ها ۱ روز امکان دسترسی به اینترنت بانک رو ندارید )

۴. حالا وارد اینترنت بانکتان شدید که بسته به اینکه در فرم تقاضای اینترنت بانک چه گزینه هایی رو انتخاب کرده بودید ، دسترسی هاتان متفاوت خواهد بود.

۵. خوب حالا از قسمت سمت راست انتقال وجه رو انتخاب کنید

۶. در صفحه ای که باز می شود انتقال وجه با حساب های دیگر رو انتخاب کنید.

۷. در صفحه بعدی شماره حساب کسی که می خواهید پول به حسابش واریز کنید و مبلغ رو وارد کنید

۸. در گام بعدی اسم صاحب حساب رو به شما نشان می دهد ( از این لحاظ که مطمئن شید شماره حساب رو اشتباه وارد نکردید، خیلی خوبه )

۹. در پایان هم تایید می کنید و وجه آنا به حساب طرف مقابل واریز شود

۱۰. در قسمت بعد هم خوشحال می شوید که ۱ ساعت از وقتتان رادر بانک هدر نداده اید !

صف پرداخت قبض همیشه هیجان انگیزاست! دستگاه های عابربانک هم که طبق معمول همیشه خراب هستند، شما که دوست ندارید موبایل یا تلفن یا هرچیز دیگه بخاطر پرداخت نکردن قبض قطع بشه؟ پس پشت کامپیوتر بنشینید و باچند کلیک و فشار دادن چند دکمه ی کیبورد قبض را پرداخت کنید.

استفاده از اینترنت بانک چه لزومی دارد؟

اگرتا این لحظه مجاب نشدید که از این سرویس استفاده کنید پیشنهاد میکنم پنجره ی مرورگر را ببندید چون ادامه ی مطلب بدرد شما نخواهد خورد، چرا که یا وقتتان بسیار آزاده یا اینکه حوصله ی بسیاری دارید که میخواهید در صفوف منظم و کوتاه بانک خرجش کنید.

القصه، از این امکان استفاده کنید!چرا که علاو ه بر صرفه جویی در زمان و انرژی شما در ایجاد حس بهرمندی از تکنولوژی های نوین بسیار اثر گذار است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► پولدارترین بابانوئل دنیا
رئیسِ وی چت کیست؟ / عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر