اخراج از محل کار به دلیل فقط یک اظهار نظر "نژادپرستانه"

سه شنبه ، 3 دی 1392 ، 09:14

مدیر روابط یک شرکت رسانه ای در انگلیس به دلیل انتشار نوشته ای نژادپرستانه از کار برکنار شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان، او قبل از ترک کشورش به سمت آفریقای جنوبی برای گذراندن تعطیلات در این کشور به شوخی در سایت توئیتر متنی را منتشر کرد اما همین اقدام کافی بود تا شغل خود را از دست بدهد و در کمتر از چند ساعت با سیلی از نظرات اعتراض آمیزی از سراسر جهان روبه رو شود.

خانم "جستن ساکو" مدیر بخش روابط عمومی شرکت "آی اِی سی" فعال در بخش رسانه در انگلیس، قبل از آغاز پرواز 12 ساعته از لندن به سمت شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی این متن را سایت شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد: "به آفریقا می روم امیدوارم ویروس ایدز نگیرم ... این فقط یک شوخی است ... من سفید پوست هستم".

این نوشته توئیتری نه تنها واکنش شدید و منفی 500 عضو صفحه "ساکو" را به دنبال داشت بلکه برخی از سایت های اینترنتی هم این نوشته را باز انتشار داده و آن را نوشته ای نژادپرستانه توصیف کردند. این مسئله واکنش های و نظرات اعتراض آمیز گسترده ای را از کاربرانی  از کشورهای مختلف به همراه داشت.

به دنبال این اتفاقات، شرکت "آی اِی سی" بلافاصله با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نوشته توئیتری توهین آمیز، بیان کننده نظرات یا ارزش های ما نیست. به طور بسیار جدی به این مسئله رسیدگی می کنیم. این کارمند به شرکت ما ارتباطی ندارد." این نوشته به معنی معلق شدن این کارمند در شغلش بود.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► داستانک/چه زمانی به سوپ نمک می زنید !
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز، 3 دی 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر