کلاشینکف درگذشت

سه شنبه ، 3 دی 1392 ، 10:52

میخائیل کلاشینکف مخترع روسی سلاح "آکا چهل و هفت" موسوم به کلاشینکف که در زمره سلاح های جنگی افسانه ای جهان در سال های پس از جنگ جهانی دوم محسوب می شود، درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رانی شبکه خبر، کلاشینکف در سال هزار و نهصد و نوزده در شمال روسیه متولد شد و امروز در سن نود و چهار سالگی در زادگاهش جان سپرد.

وی طراح و سازنده بسیاری از تجهیزات نظامی در ارتش اتحاد جماهیر شوری سابق بود، اما معروف ترین اثر وی سلاح "آکا چهل و هفت" است.

این سلاح، سلاح مورد علاقه بسیاری از سازمان های نظامی و ارتش های جهان بوده و هست و تخمین زده می شود در حدود صد میلیون از این سلاح در اقصی نقاط جهان وجود داشته باشد.

اگرچه "آکا چهل و هفت" خیلی دقیق نیست، اما استحکام و سادگی آن و اینکه در هر شرایطی مثل هوای بارانی و اقلیم صحرایی به راحتی کار می کند، مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

روسیه مجوز تولید این سلاح را به سی کشور جهان داد و در گذشته به شورشیان تحت حمایت خود در بسیاری از کشورهای جهان سوم این سلاح را تحویل داد. "آکا چهل و هفت" برای جنگیدن در جنگل و صحرا از بهترین سلاح ها است.

شهرت این سلاح تا حدی است که حتی در پرچم موزامبیک نیز خود را جا داده است.

کلاشینکف در سنین جوانی وارد ارتش شوروی سابق شد. در سال هزار و نهصد و چهل و یک در یکی از حملات ارتش شوروی به نیروهای آلمان نازی میخائیل کلاشینکف، زخمی و در بیمارستان بستری شد.

وی در بیمارستان تصمیم گرفت که با درهم آمیختن ویژگی ها و کاربردهای سلاح خودکار آمریکایی ام یک گرند و تفنگ آلمانی اس تی جی چهل و چهار یک تفنگ خودکار طراحی و تولید کند.

ساخت این سلاح در سال هزار و نهصد و چهل و هفت تکمیل و پس از آن در سال هزار و نهصد و چهل و نه به طور رسمی وارد ارتش شوروی شد.

از آغاز تولید کلاشینکف تاکنون بیش از صد میلیون قبضه از مدل آ کی چهل و هفت در کارخانه تولید این سلاح در شهر ایژوسک روسیه و یا سایر کشورها با مجوز قانونی و یا به طور غیر قانونی ساخته شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► پیام عجیب پاپ فرانسیس به افراد فقیر!
طنز/ وی‌چت اگر نیست... ◄

مطالب مرتبط
بنر