10 نکته ساده و مفید برای محو کردن پارتی یک مصاحبه استخدامی !

سه شنبه ، 3 دی 1392 ، 13:31

شرایط استخدام در کشور ما شرایط خاصی است ، بسیاری از کارجویان نقش پارتی را در استخدام بسیار مهم می دانند اما با رعایت این چند نکته ، پارتی را به طور کامل محو می کنید !

مصاحبه استخدامی شاید برای خیلی از ما اتفاق افتاده باشد ، این موضوعی است که چه کار داشته باشیم و چه بیکار باشیم باید به آن فکر کنیم ، در این مقاله ، ما 10 نکته مهم و ضروری برای حضور بهتر در یک مصاحبه استخدامی را آورده ایم با رعایت و توجه به این نکات ، نقش پارتی را در مصاحبه استخدامی خود به شدت کاهش می دهید :

1- پیش از مصاحبه ، تحقیق کنید. روشهای پیدا کردن شغل و وضعیت شرکت یا وزارتخانه کارفرما را جستجو کنید. در این مورد قبلا مقاله ای نوشته بودیم ، می توانید با کلیک روی لینک زیر 6 منبعی که کارجویان ایرانی از آنها غافلند را بخوانید :
6 منبع مهم برای موفقیت در استخدام که کارجویان ایرانی از آن غافلند !

2- برای مصاحبه تمرین کنید. جلوی آینه بایستید و حضور در مصاحبه را تمرین کنید ، یا صدا و تصویر خودتان را ضبط کنید و برای خودتان بگذارید و ایرادات خود را اصلاح کنید ، یا اصلا می توانید برای یکی از اعضای خانواده و یا یک دوست ، مصاحبه را تمرین کنید.

3- تنها بروید ، بچه یا دوستی را همراه نبرید. اگر به محلی که میروید مطمئن هستید ، ترجیحا کسی را همراه نبرید ، البته مخصوصا خانم ها باید سعی کنند در صورتی که برای مصاحبه به شرکت های خصوصی ناشناس می روند ، حتما کسی را همراه خود ببرند.

4- با مصاحبه کننده دست بدهید. دست دادن نوعی احترام گذاشتن است ، ولی اجازه بدهید اول او دستش را جلو بیاورد.

5- ارتباط چشمی برقرار کنید. نه خیلی به طرف مقابل خیره شوید و نه سرتان مدام پایین باشد ، در حد تعادل ارتباط چشمی داشته باشید.

6- لبخند بزنید ، مودب باشید  لبخند و ادب بسیار مهم است البته باید سعی کنید آرام باشید. آرامش شما بسیار مهم است ، با انگشتان ، موی سر و صورت خود ور نروید.مصاحبه استخدامی

7- با دقت به سوال مطرح شده گوش دهید. اگر متوجه منظور سوال نشدید ، از مصاحبه کننده بخواهید بیشتر توضیح دهد.

8- به سوالات ، تا جای ممکن پاسخ صریح دهید. حاشیه نزنید ، نقل خاطره بد نیست ، ولی خیلی طول ندهید ، در حد مختصر و مفید جواب دهید.

9- خوشبین باشید و جملات مثبت بکار ببرید. گفتن از مشکلات گرانی و تورم و قیمت دلار و سکه و سختی زندگی و شکست عشقی ! چیزی را حل نمی کند که هیچ ، شما را فردی ضعیف و غیرقابل اعتماد جلوه می دهد ، پس سعی کنید در مورد شرایط کشور و شرایط اقتصادی مثبت حرف بزنید و به هیچ وجه غر نزنید. البته طوری  هم تعریف نکنید که از حد بگذرد ، مثلا بگویید " بله مشکلات هست ولی باید تلاش کرد و در همین شرایط خوب کار کرد ..." اینگونه صحبت کردن شما را یک انسان واقع بین و قوی نشان می دهد.

10- از خودتان درست تعریف کنید.  سعی کنید بیان مهارت ها حالت تعریف از خود نداشته باشد و بیشتر بیانی باشد ، مثلا اگر برای کارفرمای شما فوتوشاپ مهم است نگویید "من به طور کامل به فوتوشاپ مسلطم." این اشتباه است ، به جای آن سعی کنید در لابلای صحبت های خود کارهایی که با فوتوشاپ انجام داده اید را بیان کنید ، مثلا بگویید "بله در همان پروژه اتفاقا با فوتوشاپ چند طرح خوب زدیم که همان ها برای چاپ رفت ..."

ذهن نو

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► عاشق شدن در محل کار خطرناک است
سقف برداشت وجه از کارت بانک توسعه به 4 میلیون ریال افزایش یافت ◄

مطالب مرتبط
بنر