همبرگرخوری ایرانی‌ها به روایت روزنامه آمریکایی

سه شنبه ، 17 دی 1392 ، 12:28

گسترش رستوران های شیک فست فود و همبرگر در تهران، موضوع گزارش روزنامه واشنگتن پست است که در جدیدترین شماره خود به آن پرداخته است. آمریکا در کنار آلمان به عنوان دو خواستگار همبرگر شناخته می شوند.

به گزارش عصر ایران، متن این گزارش به این شرح است:

شهر تهران به طور فزاینده ای شاهد گسترش رستوران های مخصوص فروش همبرگر است که موسیقی "راک اند رول" نیز از آنها پخش می شود.

همبرگر دیگر تنها ویژه آمریکایی ها نیست بلکه این ساندویچ محبوب، به میزان گسترده ای در میان جوانان ایران نیز طرفدار دارد.

موسیقی راک از رستوران فست فود "گاراژ گریل" در یکی از مناطق گران قیمت تهران شنیده می شود. در جایی که عکس های بازیگرانی مانند پل نیومن و جیمز دین بر روی دیوارهای آن دیده می شود. این رستوران یکی از مکان های مورد علاقه جوانان پایتخت ایران است افرادی که برای لذت بردن از همبرگر اشتهاآور به این مکان می آیند.


در منطقه ای نزدیک، رستوران "دکان برگر" وجود دارد که پذیرای مشتریانی است با خودروهای شیک اروپایی به رستوران می آیند و ساندویچ برگر با سس کچاپ مشهور "هاینز" را دریافت می کنند.

ایران برای دهه های متوالی جزئی از صحنه بروز فست فودها بود. این روند تا انقلاب اسلامی در سال 1979 ادامه داشت یعنی دوره ای که هر نشانه ای از فرهنگ آمریکا برچیده شد.

اکثر این رستوران ها در مرکز شهر تهران یعنی محل زندگی و فعالیت مردمی با درآمد متوسط وجود دارند. رستوران هایی که خوراکی های آمریکایی به مشتریان ایرانی می دهند. امروزه رستوران های شیک همبرگر به صورتی ناگهانی در همه مناطق شهر تهران به وجود آمده اند و نشان می دهد نسل جوان ایران به همبرگر آمریکایی تعلق خاطر دارد.

هیچ کس در ایران به همبرگر به عنوان یک غذای آمریکایی یا حتی خارجی نگاه نمی کند این ساندویچ یکی از غذاهای مورد علاقه میلیون ها نفر در سراسر جهان است.

پس از افتتاح رستوران های زنجیره ای فست فود به سبک رستوران های غربی ناظران می گویند که رشد علاقه مندی به همبرگر در صحنه غذایی ایرانیان تعجب برانگیز نیست به ویژه که ایرانی ها خود از عشاق گوشت های کبابی هستند. همبرگر یک ساندویچ بسیار ساده است.


 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================



► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 17 دی 92
فیسبوک این بار فرشته نجات یک زن شد ◄

مطالب مرتبط
بنر