حمید پورمحمدی به بانک‌ مرکزی بازگشت؟

چهارشنبه ، 18 دی 1392 ، 11:07



پول پرس: پس از گذشت زمان زیادی از غیبت حمید پورمحمدی از بانک مرکزی حضور امروز عصر وی در کنار ولی اله سیف در مراسم اختتامیه سومین همایش  بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت کشور، دیده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پول‌پرس، عصر امروز هنگامی که ولی اله سیف و هیات همراه وارد سالن برگزای اختتامیه سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت شدند در بین مشایعت کنندگان وی حمید پورمحمدی گل سفید قائم مقام سابق بانک مرکزی به چشم می‌خورد.

در جریان این مراسم نیز وی در کنار دکتر سیف، اکبر کمیجانی، فرهاد نیلی و محمود احمدی برای اهدای لوح افتخار بانک‌های برتر روی سن رفت.

براساس این گزارش، پورمحمدی در جریان پرونده اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی بازداشت شد اما با وجودی که جرمش در دادگاه فساد مالی در شبکه بانکی هرگز اثبات نشد،  ظاهرا دیگر به ساختمان شیشه‌ای میرداماد بازنگشت و از آن پس در سکوت به فعالیت خود در سمت جدید یعنی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و در کنار رحیمی ادامه‌ داد.

 

این در حالی است که پورمحمدی در جلسه سوال از وزیر اقتصاد نیز در مجلس دیده شده بود.

 


گمانه زنی‌ها بر این اساس است که باز شدن دوباره پای پورمحمدی به بانک مرکزی و این نمایش عمومی  در انظار می تواند نوعی ذائقه سنجی برای بازگشت رسمی او به بانک مرکزی باشد. کمااینکه گمان آن می‌رود پورمحمدی رییس کمیته ای باشد که ساتنا آریا را به جای سامانه ساتنا راه‌اندازی کرده‌است.

سامانه ساتنا پیش از این در حمایت کشور انگلیس بوده که با بالا گرفتن تحریم‌ها از حمایت انگلیس خارج شده‌است و در حال حاضر بانک مرکزی ساتنا آریا را که تماما از داخل کشور حمایت می‌شود را به جای ساتنا راه‌اندازی کرده‌است.

گفتنی است، پورمحمدی  پیش از این به عنوان قائم‌مقام رئیس کل بانک مرکزی ایران (در دوره ریاست محمود بهمنی)، مشاور عالی رئیس بانک مرکزی (سال ۱۳۸۷ در دوره طهماسب مظاهری)، معاون بانکی وزیر اقتصاد و دارایی (از سال ۱۳۸۳ در دوره صفدر حسینی، داوود دانش جعفری و شمس‌الدین حسینی) فعالیت داشته است.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► خارج شدن مار دومتری از شکم یک خانم
۷۵درصد مردم ازدولت هدیه می‌گیرند ◄

مطالب مرتبط
بنر