پیش بینی بیزینس مانیتور از اقتصادایران در سال 2014

چهارشنبه ، 18 دی 1392 ، 13:53

تسنیم نوشت:

موسسه بیزینس مانیتور در گزارشی از چشم انداز بخش کشتیرانی ایران در سال 2014 نوشت: انتظار می رود در این دوره بخش کشتیرانی کانتینری ایران گام های ابتدایی را برای ترمیم خود بردارد. ترمیم در این بخش نتیجه بهبود بیشتر روابط بین ایران و جامعه بین المللی خواهد بود.

با وجود اینکه بخش کشتیرانی ایران در سال های اخیر به شدت از تحریم ها آسیب دیده است، با تشدید تحریم های آمریکا در ابتدای ماه جولای 2013 کشتیرانی این کشور متحمل ضربه ای دیگر شد و تمام شرکت های بزرگ کشتیرانی از سفر به مقصد بنادر ایران خودداری کردند.

بر اساس این گزارش پیش بینی می شود ظرفیت بندرعباس در سال 2014 ، شاهد 3.1 درصد رشد باشد و متوسط رشد ظرفیت این بندر به طور متوسط تا سال 2018 به 6 درصد برسد. انتظار می رود ظرفیت بندرعباس تا سال 2018 به 1.992 میلیون TEU افزایش یابد.
بر اساس پیش بینی بیزینس مانیتور همچنین تجارت خارجی ایران در سال 2014 شاهد رشد 5.5 درصدی خواهد بود و تا سال 2018 به طور متوسط رشد سالانه 4.7 درصدی را تجربه خواهد کرد.
این گزارش افزود: هرچند خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قبل از پایان سال 2013 حکم لغو تحریم ها علیه خود را از دادگاه اتحادیه اروپا دریافت کرده اما حتی اگر تحریم های اتحادیه اروپا به میزان اندکی برداشته شود، تحریم های آمریکا علیه این شرکت همچنان پابرجاست. ضمن آن که محدودیت های کلی بیشتری نیز در زمینه همکاری با دولت ایران وجود دارد.
بر اساس این گزارش شرکت های بیمه کیش و معلم به بیمه محموله های نفتی ارسالی ایران به هند ادامه می دهند. مقامات هندی در ماه اکتبر اعلام کردند که بیمه محموله های نفتی ایران به هند می تواند ادامه یابد. این حکم به محموله های نفتی ایران اجازه می دهد تحت پوشش بیمه ای شرکت های حمایت و جبران خسارت کیش و شرکت بیمه معلم قرار بگیرند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► شگفت انگیزترین نابینایان دنیا +تصاویر
حرف های دومین ثروتمند جهان برای شما ◄

مطالب مرتبط
بنر