بانوی ایرانی تبار رهبر حزب حاکم دولتی آلمان+عکس

پنجشنبه ، 19 دی 1392 ، 09:48


رسانه های آلمانی روز سه شنبه درخبری فوری از قطعی شدن معرفی یک بانوی سیاستمدار ایرانی تبار به عنوان دبیرکل حزب سوسیال دموکرات،با سابقه ترین حزب سیاسی این کشور و شریک ائتلافی دولت سوم آنگلا مرکل خبر دادند.

به گزارش ایرنا، این خبر که ابتدا به صورت اختصاصی از سوی روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ منتشر شده و ساعتی بعد بازتاب گسترده در رسانه های آلمانی داشت،حاکی از این است که یاسمین فهیمی عضو عالیرتبه حزب سوسیال دموکرات ها امشب (سه شنبه شب) از سوی زیگمار گابریل رییس این حزب به عنوان نامزد دبیرکلی و نفر دوم به اعضای هیات رییسه معرفی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، فهیمی قرار است جانشین آندره آ نالس دبیرکل قبلی حزب ائتلافی دولت آلمان شود که در کابینه جدید مرکل به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی انتخاب شده است.

به نوشته این روزنامه، زیگمار گابریل رییس حزب سوسیال دموکرات ها قرار است امشب (سه شنبه شب) در یک ویدئو کنفرانس با اعضای هیات رییسه،فهیمی را به عنوان دبیرکل و نفر دوم حزب سوسیال دموکرات ها معرفی کند.

یاسمین فهیمی 45 ساله که از پدر ایرانی و مادری آلمانی در شهر هانوفر متولد شده، همشهری گرهارد شرودر صدر اعظم اسبق آلمان و زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی دولت مرکل است و تاکنون به عنوان یکی از مقام های عالیرتبه درحزب سوسیال دموکرات ها مسوولیت بخش برنامه ریزی این تشکل سیاسی را برعهده داشته است.

این بانوی سیاستمدار ایرانی الاصل مقیم آلمان همچنین عضویت در هیات رییسه موسسه پژوهشی آثار فکری دموکراسی،متشکل از نمایندگان احزاب سوسیال دموکرات و سبزها، سندیکاهای کارگری و سازمان های حامی محیط زیست در این کشور را برعهده دارد.

فهیمی که دانش آموخته رشته شیمی است در کنگره حزبی سوسیال دموکرات ها که 26 ژانویه برگزار خواهد ش قرار است به صورت رسمی به عنوان دبیرکل حزب معرفی شود.

آندره آ نالس که دو ماه قبل برای دومین بار در پست دبیرکلی حزب سوسیال دموکرات ها ابقا شده بود، ماه گذشته از سوی مرکل به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی در دولت جدید آلمان معرفی و در سمت جدید مشغول به کار شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► کلاهبرداری با پرینت جعلی دستگاه کارت خوان
هوش مالی چیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر