کلاهبرداری با پرینت جعلی دستگاه کارت خوان

پنجشنبه ، 19 دی 1392 ، 09:54


رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی از دستگیری فردی که با جعل پرینت از دستگاه کارت خوان، مبلغ هفت میلیون ریال از شهروندی کلاهبرداری کرده بود؛ خبر داد.
سرهنگ عرفانی در تشریح این خبر گفت: فروشنده مغازه‌ای در مشهد به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر کلاهبرداری از وی به مبلغ هفت میلیون ریال با ترفند خرید تبلت و ارائه رسید جعلی دستگاه کارت خوان (pos) را داشت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود عنوان کرد که در بازبینی تصاویر از دوربین مداربسته متوجه حضور فرد کلاهبردار روز قبل از کلاهبرداری در مغازه خود شده که در حال پرس و جو قیمت‌ها بوده است و فردای آن روز با دادن پرینت جعلی از او کلاهبرداری کرده است.

عرفانی افزود: با توجه به اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا با بررسی فنی موضوع و تحقیقات پیرامون مسئله رد متهم سابقه‌دار را پیدا و پس هماهنگی قضایی متهم شناسایی شده را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کردند و متهم که از دستگیری خود متحیر شده بود، در رویارویی با شواهد موجود به جرم خود اعتراف و پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قضایی به دادگاه ارسال شد.

وی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: برای حفظ حقوق فروشنده و مشتری در استفاده از دستگاه کارت خوان (pos) باید کارت عابر بانک در حضور فروشنده کشیده شود و رمز کارت به نحوی کاملا محرمانه توسط فرد خریدار وارد شود.
منبع: خبرگزاری ایسنا

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 8 نشانه اینکه دارید افاده‌ای می شوید
بانوی ایرانی تبار رهبر حزب حاکم دولتی آلمان+عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر