دلیل حذف اسامی 6 موسسه اعتباری چیست؟

پنجشنبه ، 19 دی 1392 ، 10:27

بانک مرکزی ج.ا.ایران با هدف ایجاد فشار جهت سرعت بخشیدن به افزایش سرمایه و برخي تغييرات چون كاهش شعب، نام دو بانک و شش موسسه مالی اعتباری را فهرست بخش نظارت بانکی سایت خود حذف کرد .
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، به دنبال بروز برخی نگرانی ها از سوی سپرده گذاران نسبت به انتشار خبر حذف نام تعدادی از نهاد های فعال مالی اعتباری از سایت بانک مرکزی ج.ا.ایران، با پی گیری ها، مشخص شد که این اقدام با هدف سرعت بخشیدن به انجام مراحل افزایش سرمایه و ثبت رسمی آن از سوی نهاد های مالی مذکور صورت پذیرفته است.

بانک مرکزی ج.ا.ایران نام شش موسسه اعتباری ثامن، ثامن الحجج، عسکریه، کوثر، آرمان و نور را از بخش نظارتی سایت خود بدون ادای توضیحی برداشته است.

براساس برخي گزارشات بانک مرکزی فرصتی ۱۰۰ روزه را برای ايجاد برخي تغييرات در موسسات و بانكهاي مذكور از جمله تامین کف سرمایه و موسسه های مالی اعتباری درنظر گرفته است.

همچنين گويا بانك مركزي دستور كاهش شعب تعدادي از بانكها و موسسات فعلي را داده است.گفتني است برخي از اين موسسات اكنون با اساسنامه تعاوني اعتبار فعاليت مي كنند كه بايد اصلاح شود.
برخي از اين موسسات نيز در فرابورس پذيرش شده اند كه يك گام از ديگران جلوتر هستند.

نکته این که حذف نام تعدادی ازبانک ها و موسسه های دارای مجوز از بانک مرکزی از فهرست این بانک در شرایطی انجام می پذیرد که سیف، رییس کل این بانک پیشتر اعلام کرده بود که بانک ها و موسسات اعتباری جامعه عظیمی از ذینفعان را در برمی گیرند که باید حقوق آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش پولی و مالی ‌از میان نام های برداشته از فهرست بخش نظارتی بانک مرکزی، برخی بانک ها و موسسه ها به سرعت امکان تهیه ، اعلام و ثبت افزایش سرمایه را دارا می باشند که از جمله این موسسه ها می توان به موسسه مالی اعتباری کوثر اشاره کرد که پیشتر پذیره نویسی افزایش سرمایه را انجام داده و به نظر نمی رسد برای ثبت رسمی این افزایش سرمایه در مدت مقرر شده با مشکل خاصی مواجه باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 7 راه پول درآوردن بدون سرمایه
عکس/ماشین حمل پول درتمرین پرسپولیس! ◄

مطالب مرتبط
بنر