اینستاگرام، پیشتاز قلمرو کسب‌ و‌ کار

شنبه ، 21 دی 1392 ، 09:29



سایت تحلیل بازاریابی سام آل در گزارش پایان سال ۲۰۱۳ خود، اپلیکیشن اینستاگرام را بعنوان موثرترین شبکه‌اجتماعی در جذب مشتری و افزایش سودآوری اعلام کرده است.با وجود اینکه اینستاگرام اخیراً قابلیت تبلیغ مستقیم درون اپلیکیشن را به امکانات خود افزوده است، اما گزارش سام آل فقط تبلیغ رایگان به شیوه کنونی را در نتایج خود لحاظ کرده است.

به گزارش کاوشگران روابط عمومی، براساس نتایج این گزارش برای ۱۱ ماه اول سال ۲۰۱۳، کسب و کارهای آمریکایی که از اینستاگرام استفاده کرده بودند شاهد ۱٫۵ تا ۳٫۵ درصد افزایش در سودآوری خود بوده‌اند، در حالیکه در انگلیس این رقم به ۳٫۶ درصد نیز می‌رسد. بنابر گزارش سام آل، فقط کسب و کارهایی در این تحلیل در نظر گرفته شده‌اند، که دارای داده‌های مرتبط در چهار رسانه اجتماعی اصلی یعنی اینستاگرام، توئیتر، گوگل پلاس و فیسبوک بوده‌اند.

دین اتکینسون، مدیرعامل سام آل، در این رابطه اعلام کرد: هر چهار شبکه مذکور ارزش و توانایی‌های خود را به خوبی نشان داده‌اند، و فیسبوک در بین آنها بیشترین میزان بازگشت سرمایه را داشته است. اما براساس نتایج ما، اگر شرکتی یک محصول تصویری برای فروش دارد و در حال حاضر در اینستاگرام فعال نیست، مقدار قابل توجهی از سودآوری برند خود را از دست می‌دهد. بعنوان نمونه شرکت تولید دوچرخه پیور فیکس سایکلز (http://purefixcycles.com ) برآورد کرده است که هر پست اینستاگرام حدود ۱۰۰ دلار سودآوری برای آنها داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که سام آل چگونه بین فعالیت در اینستاگرام و میزان سودآوری شرکت‌ها رابطه برقرار می‌کند، اینطور پاسخ می‌دهد: ما در مورد شرکت‌هایی که از خدمات ما استفاده می‌کنند، میزان سود و میزان ترافیک داده و ترافیک شبکه اجتماعی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای این مشتریان، ما اثر محتوای اجتماعی بر روی افزایش ترافیک داده، و از آنجا اثر آن بر روی افزایش سود را محاسبه می‌کنیم.

این نتایج حاصل از میلیاردها فعالیت اجتماعی و میلیاردها فروش در طول سال است و مشخصا نتایج برای هر کسب و کار با کسب و کار دیگر متفاوت است. ما تنها روند کلی را بررسی می‌کنیم.

با این همه، بدون مشاهده و بررسی داده‌های بیشتر، نباید کاملاً بر روی نتایج چنین مطالعاتی حساب باز کرد. اما به هرحال با توجه به اینکه مدل کسب و کار اینستاگرام به تازگی در حال اوج‌گیری می‌باشد، شنیدن این اخبار برای مدیران آن بسیار خوشحال‌کننده خواهد بود. ممکن است نوجوانان در حال ترک این پلتفرم‌ها به سمت اپلیکیشن‌های دیگری مانند اسنپ‌چت باشند ولی حداقل شرکت‌ها دلیل کافی برای ماندن در این پلتفرم دارند.

آنچه مسلم است، اپلیکیشن‌های جدید موبایل مانند توئیتر، اینستاگرام و اسنپ‌چت، بازاریابی با استفاده از رسانه‌های سنتی را با چالشی جدی مواجه کرده‌اند، و تبلیغات و بازاریابی به این شیوه صمیمانه و مختصر می‌رود که بعنوان روشی جدید و موثر خود را مطرح کند.

منبع: همشهری

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► سلیا مرادی مبتکر و صاحب برند چرم سلیا+عکس
دلایل کاهش نرخ تورم ◄

مطالب مرتبط
بنر