ویندوز 9 در راه است!

سه شنبه ، 24 دی 1392 ، 10:42

براساس گزارشات کمپانی مایکروسافت در نظر دارد تا آوریل سال 2015، نسخه جدیدی از ویندوز 8.1 را با نام تجاری Threshold وارد بازار نماید. براین اساس، مایکروسافت در تلاش است با ارائه ویندوز 9، خاطره عرضه سیستم‌عامل نه چندان موفق Windows 8.1 را به دست فراموشی بسپارد. فرایند توسعه این سیستم عامل هنوز هم آغاز نشده است، با این حال برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه این سیستم‌عامل آغاز شده است.

در آوریل 2014 که تنها چند ماه تا آن باقی مانده است، مایکروسافت طبق سنوات گذشته کنفرانس سالانه خود موسوم به Build را برگزار خواهد کرد و احتمالا در این کنفرانس از برنامه‌‌ریزی‌های خود برای توسعه این سیستم عامل و مطالب دیگر در مورد ویندوز فون و Xbox خبرهایی را به حاضران می دهد.

 

نسخه 9 ویندوز در پاسخ به انتقادات صورت گرفته به نسخه 8.1 ارائه خواهد شد و انتظار می‌رود که با ارائه آن نسخه Metro 2.0 (نام رابط کاربری ویندوز 8) نیز عرضه شود که از لحاظ طراحی آپدیت بسیار مهمی محسوب می‌شود. همانگونه که پیشتر گفته شد، به لطف این به روزرسانی کاربران خواهند توانست برنامه‌های مورد نظر خود را به سبک سیستم عامل مترو (به صورت پنجره‌های شناور در صفحه) روی دسکتاپ خود اجرا نمایند.
از جمله پیش‌بینی‌های محتمل در مورد ویندوز 9 آن است که احتمالا منوی استارت مجددا به آن افزوده خواهد شد و حتی برخی بر این باورند که در آینده نزدیک نسخه دیگری از ویندوز 8.1 با این قابلیت عرضه خواهد شد و دیری نمی‌پاید که چشمانمان به جمال آن روشن می‌شود. همانطور که می‌دانید یکی از تغییرات مهم صورت گرفته در ویندوز 8 حذف منوی استارت آن است که از ویندوز 97 تا ویندوز 7 این منو همواره وجود داشته است.
اما حذف منوی استارت در ابتدا بازخورد منفی کاربران را به دنبال داشت چراکه با حذف آن کار با صفحه اصلی و امکانات سیستم عامل برای کاربران دشوارتر می‌شد. در حال حاضر برنامه‌های به سیک مترو به صورت تمام صفحه اجرا می‌شوند که این مسأله برای کاربران PC چندان هم خوشایند و مطلوب نیست. به همین دلیل متخصصین مایکروسافت در تلاشند تا با تحلیل و بررسی بازخوردهای دریافتی از کاربران، تغییرات لازم را در آن اعمال نمایند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 24 دی 92
ثروتمندان ايران از چه راهي ثروت به‌دست ‌آوردند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر