۲۰۱۴ سال افت بهای جهانی طلا

بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی آمریکا ضمن تجدیدنظر در پیش بینی قبلی خود و درباره قیمت جهانی طلا در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و کاهش آنها، اعلام کرد: قیمت جهانی طلا در سال جاری میلادی به کاهش خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، ابن بانک دلیل این تغییر را کاهش نیاز بازار به دارایی های مطمئن در نتیجه بالا رفتن شاخص بازارهای سهام عنوان کرد.

پیتر ریچاردسون و ژول کرین، تحلیلگران مورگان استنلی اعلام کردند، پیش بینی قبلی این بانک از قیمت جهانی طلا در سال جاری میلادی با ۱۲ درصد کاهش به یک هزار و ۱۶۰ دلار در هر اونس تغییر پیدا می کند.

پیش بینی قبلی این بانک از قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۵ نیز با ۱۳ درصد کاهش داد و به یک هزار و ۱۳۸ دلار در هر اونس تصحیح می شود.

بنابه این گزارش، قیمت جهانی طلا همچنان تحت فشار قرار خواهد داشت زیرا بهبود وضع اقتصادی جهان ضمن آنکه احتمال افزایش نرخ های بهره را بالا می برد، موجب کاهش تقاضا برای طلا به عنوان سپری در مقابل تورم می شود.

قیمت سالانه طلا در سال ۲۰۱۳ پس از ۱۲ سال افزایش، روند نزولی به خود گرفت زیرا سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفتند به دلیل بهبود اقتصاد این کشور خرید اوراق قرضه را کاهش دهند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعت ۱۲:۲۳ عصر روز جاری(چهارشنبه) به وقت محلی در بازار سنگاپور به قیمت یک هزار و ۲۴۳ دلار و ۱۸ سنت در هر اونس رسید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *