2014 سال افت بهای جهانی طلا

چهارشنبه ، 2 بهمن 1392 ، 13:05


بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی آمریکا ضمن تجدیدنظر در پیش بینی قبلی خود و درباره قیمت جهانی طلا در سالهای 2014 و 2015 و کاهش آنها، اعلام کرد: قیمت جهانی طلا در سال جاری میلادی به کاهش خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، ابن بانک دلیل این تغییر را کاهش نیاز بازار به دارایی های مطمئن در نتیجه بالا رفتن شاخص بازارهای سهام عنوان کرد.

پیتر ریچاردسون و ژول کرین، تحلیلگران مورگان استنلی اعلام کردند، پیش بینی قبلی این بانک از قیمت جهانی طلا در سال جاری میلادی با 12 درصد کاهش به یک هزار و 160 دلار در هر اونس تغییر پیدا می کند.

پیش بینی قبلی این بانک از قیمت جهانی طلا در سال 2015 نیز با 13 درصد کاهش داد و به یک هزار و 138 دلار در هر اونس تصحیح می شود.

بنابه این گزارش، قیمت جهانی طلا همچنان تحت فشار قرار خواهد داشت زیرا بهبود وضع اقتصادی جهان ضمن آنکه احتمال افزایش نرخ های بهره را بالا می برد، موجب کاهش تقاضا برای طلا به عنوان سپری در مقابل تورم می شود.

قیمت سالانه طلا در سال 2013 پس از 12 سال افزایش، روند نزولی به خود گرفت زیرا سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفتند به دلیل بهبود اقتصاد این کشور خرید اوراق قرضه را کاهش دهند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعت 12:23 عصر روز جاری(چهارشنبه) به وقت محلی در بازار سنگاپور به قیمت یک هزار و 243 دلار و 18 سنت در هر اونس رسید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► جزئیات انتقال پول‌های بلوکه‌شده ایران
پرسرعت‌ترین اینترنت جهان در کدام کشور است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر