شرایط فروش مسکن مهر

يكشنبه ، 6 بهمن 1392 ، 10:04


قائم‌ مقام وزیر مسکن از مهلت سه ساله به بانک مسکن برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر از محل بازپرداخت اقساط به این بانک خبر داد و سه شرط نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر را اعلام کرد.
احمد اصغری‌مهرآبادی امروز - شنبه - در نشست خبری خود با اشاره به تصمیمات اخیر بانک مرکزی و تسهیلات بانک مسکن اظهار کرد: بانک مسکن مهلت دارد طی سه سال از محل بازپرداخت اقساط مسکن مهر این پروژه‌ها را تکمیل کند و در صورت نیاز بانک مرکزی مبالغ دیگری را به این بانک اختصاص دهد.

مجری ویژه طرح مسکن مهر تاکید کرد: بانک مسکن مهلت دارد طی سه سال از محل وصول اقساط به بانک مرکزی، پروژه‌های مسکن مهر را تکمیل کند و مقرر شد تا پایان سال ۹۴ معادل هفت هزار میلیارد تومان اعتبار از محل مذکور تامین شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که این مبلغ کافی نباشد بانک مرکزی باید از محل سایر منابع این مبلغ را پرداخت کند.

افزایش ۱۰۰ هزار تومانی هر متر مسکن مهر

مهرآبادی با اشاره به اینکه از ابتدا تا کنون طی سه مرحله قیمت مسکن مهر افزایش یافته است،گفت: متقاضیان باید برای هر مترمربع ۱۰۰هزار تومان اضافه‌تر از قرارداد اولیه بپردازند.

وی افزود: در دستورالعمل اول ۴۰ هزار تومان، در دستورالعمل دوم ۱۵ هزار تومان برای هر مترمربع مسکن مهر افزوده شد و بر اساس آخرین مصوبه نیز باید برای هر متر مربع مسکن مهر ۵۵ هزار تومان پرداخته شود که با ارقام از پیش اعلام شده هر متقاضی در مجموع باید حدود ۱۰۰ هزار تومان برای هر متر واریز کند.

تحویل ۱۰۰ هزار مسکن مهر مشروط به تامین خدمات زیربنایی

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکن مهر اظهار کرد: از دو میلیون و ۱۵۵ هزار واحد مسکن مهر تاکنون سقف و اسکلت دو میلیون و ۱۶ هزار واحد انجام شده است.

مهرآبادی افزود: سفت‌کاری یک میلیون و ۸۷۸ هزار و ۴۵۶ هزار واحد تمام شده و نازک‌کاری‌ یک میلیون و ۴۶۹ هزار واحد نیز پایان یافته است.

به گفته قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر از شهریورماه امسال تاکنون ۴۰ هزار واحد مسکن مهر پی‌سازی شده است که اکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در صورت تامین خدمات زیربنایی آماده‌ افتتاح است.

روند نزولی تزریق تسهیلات مسکن مهر

مهرآبادی افزود: در این مدت ۱۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل روند نزولی داشته است.

به گفته‌ وی به دلیل مهار تورم از سوی بانک مرکزی تسهیلات، کنترل شده پرداخت می‌شود.

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۵ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است.

مهرآبادی اظهار کرد: تاکنون ۶۷۲ هزار واحد مسکن مهر دفترچه اقساط دریافت کرده‌اند.

بیمه واحد‌های مسکن مهر در حال تصمیم‌گیری

وی با اشاره به یکی از مشکلات مسکن مهر که بیمه این واحد‌های مسکونی است، افزود: پیش‌تر براساس مصوبه‌ موجود بیمه هر متر مربع این واحدها ۵۲۰۰ تومان تعیین شده بود اما در برخی استان‌ها این رقم به ۱۱ هزار تومان رسید که مقرر شد وزیر راه و شهرسازی و وزیر تعاون در این باره توافق داشته باشند.

مجری ویژه طرح مسکن مهر با اشاره به برخی مشکلات موجود مسکن مهر و تعاونی‌ها اظهار کرد: جلساتی با مدیران عامل استان‌ها و وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته تا حد ممکن به مشکلات این واحد‌ها رسیدگی شود.

تحویل واحد‌های مهر وابسته به آورده متقاضیان

مهرآبادی تاکید کرد: متقاضیان برای این‌که واحد خود را سریع‌تر تحویل گیرند و واحد‌ها با پیشرفت فیزیکی بیشتری همراه باشند، باید آورده‌ خود را به صورت منظم پرداخت کنند.

وی با اشاره به افزایش سقف وام مسکن مهر از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان گفت: بررسی و کارشناسی این موضوع از سال گذشته آغاز شد و در مرداد‌ امسال مصوبه‌ای در این باره ابلاغ شد که برای شهرهای بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت مشاهده شد ۲۰۰ هزار واحد به افزایش این وام نیاز دارند.

مهرآبادی معتقد است‌: اگر این افزایش قیمت‌ها صورت می‌گرفت شاید پروژه‌های مسکن مهر جان می‌گرفت و برگشت منابع به بانک مرکزی سریع‌تر انجام می‌شد.

وی افزود: با توجه به این‌که افزایش وام‌ها، پول پرقدرت محسوب می‌شود و در تورم موثر هستند برای این ۲۰۰ هزار واحد حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان لازم است.

مالیات واحد‌های مسکن مهر ۳۰۰ هزار تومان

مجری ویژه طرح مسکن مهر اظهار کرد: مالیات واحد‌های مسکن مهر نیز باید مبلغ ۳۰۰ هزار تومان باشد که از جمله مصوبات دولت است اما در برخی استان‌ها هم‌چون اصفهان نیز اخذ مالیات تا چهار میلیون تومان مطالبه شده است.

مهرآبادی با اشاره به برخی مشکلات موجود در واحد‌های مسکن مهر افزود: مشکلات واحد‌های مسکونی مهر به وزیر راه و شهرسازی ابلاغ می‌شود و برخی از این مشکلات شامل وجود ۷۶ هزار واحد مسکونی به دلیل سوء مدیریت در تعاونی‌ها، ۶۴ هزار واحد مسکونی به دلیل اختلافات میان پیمانکار و تعاونی و ۲۲۲ هزار واحد فاقد متقاضی موثر و مشکلاتی هم چون بیمه واحد‌های مسکونی عنوان می‌شود.

وی با اشاره به دستورالعمل نقل و انتقال اعیان واحد‌های مسکن مهر گفت: براساس دو مصوبه‌ قبلی دولت که به استان‌ها ابلاغ شده نقل و انتقال واحد‌های مسکن مهر اعمال می‌شود اما عرصه دست دولت است.

نقل و انتقال مسکن مهر منوط به ۳ شرط وزارت مسکن

مجری ویژه طرح مسکن مهر گفت: برای نقل و انتقال واحد‌های مسکن مهر سه شرط نیاز است از جمله اینکه مراحل مالی واحد‌ها به مرحله‌ اقساطی رسیده باشند و متقاضیان دفترچه قسط دریافت کرده باشند. شرط دیگر بدهکار نبودن و نداشتن معوقه‌ به بانک مسکن و پس از آن بدهکار نبودن به سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهر‌های جدید است.

مهرآبادی اظهار کرد: این دستورالعمل در حال بررسی توسط کارگروه مسکن است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو برای واحد‌های مسکن مهر گفت: تاکنون ۴۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط بانک برای پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته شده که ۴۳ هزار میلیارد آن پرداخت شده و امیدواریم این میزان به ۵۰ هزار میلیارد تومان بانک مرکزی برسد.

زیرساخت مسکن مهر همچنان منتظر تصمیم‌گیری

وی با اشاره به مشکلات واحد‌های مسکن مهر مبنی بر تامین زیرساخت این واحد‌ها گفت: پیش‌تر با وزارت نیرو صحبت‌هایی شده و مقرر شده تعهدات به موقع انجام شود.

مهرآبادی با اشاره به اختلاف مبلغ پرداخت انشعابات واحد‌های مسکن مهر از سال ۹۰ تاکنون گفت: براساس تصمیم‌گیری وزارت نیرو قرار بود تا پایان سال ۹۰ انشعابات به میزان ۹۰۰ هزار تومان پرداخت شود اما در حال حاضر متقاضیانی که هنوز انشعابات خود را پرداخت نکرده‌اند با افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

مجری ویژه طرح مسکن مهر تاکید کرد: متقاضیانی که تا پایان سال ۹۰ حق انشعاب خود را پرداخت کرده‌اند دیگر شامل افزایش قیمت‌ها نمی‌شوند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► راهکاری برای رفع غم و اندوه
آی پد زندانیان آمریکایی/ عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر