بازار بورس همچنان در سراشیبی سقوط

دوشنبه ، 7 بهمن 1392 ، 09:35

 

از ابتدای هفته جاری شاخص بورس که در بدترین شرایط تحریمی و اقتصادی کشور  سیرصعودی داشت برخلاف روال معمول با افت شاخص ها مواجه شد روندی که تا لحظه انتشار این گزارش ادامه دارد روندی که بیش از 10 روز است ادامه دار شده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، بر اساس یک سناریوی بد بینانه در روزهای گذشته برای افت بورس دلایل مختلفی از سوی کارشناسان و دست اندر کاران عنوان شد که البته همگی آنها هم در مجموع نمی توانت باعث افت این چنینی شاخص تنها در کمتر از 12 روزکاری باشد و به تدریج این مساله به ذهن متباد می شود که در جریان دیگری در حال شکل گیری در بورس و بازار سرمایه می باشد.

در مقابل این دیدگاه  برخی کارشناسان هم این در خصوص بحث می کنند که چه زمانی روند شاخص ها صعودی خواهد شد.

برخی کارشناسان بر این عقیده اند که صف های طولانی برای فروش تنها احساسی اند و به زودی شاخص ها به وضعیت صعودی خود باز خواهند گشت.

این افراد معتقدند ، کفه تقاضا با جذاب شدن قیمتها بر عرضه چیره خواهد شد و باید سیاست گذاران و مسئولان بازار از اتفاقات و رویدادها تجربه گرفته و با استفاده از کارشناسان و صاحب نظران برای ساختن بازاری پویا تر و شفاف تر تلاش کنند.

هر دیدگاه را که معتبر بدانیم و بپذیریم این نکته آشکار خواهد شد که ریسک بازار سرمایه این روز ها به شدت افزایش یافته و تنها کسانی می توانند به ساحل امن آرامش برسند که از تجربه، اطلاعات و مشاوران خوبی  برخوردار باشند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► هشدار پلیس فتا در مورد خریدهای اینترنتی
جدول دستمزد 20 گروه شغلی به دلار ◄

مطالب مرتبط
بنر