هشدار پلیس فتا در مورد خریدهای اینترنتی

دوشنبه ، 7 بهمن 1392 ، 10:08



سعی کنید درهنگام خرید آنلاین، با روش‌هایی نظیر گرفتن سایت اینترنتی فروشگاه، یا جستجو در انجمن‌هایی که اعضای آن‌ها تجربیات خرید آنلاین خود را برای اطلاع سایر اعضا می نویسند، از مدیر و گردانندگان فروشگاه، احراز هویت کنید.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی ویژه کیش ضمن هشدار در مورد خریدهای اینترنتی هشدارهایی را به مسافران و گردشگران ارائه کرد.

به گزارش سرویس«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سروان محمد ابوالحسنی در مورد خریدهای اینترنتی هشدارهایی داد که به شرح ذیل آن را می‌خوانید:

1- اولین پیش فرض برای حقیقی وسالم بودن خدمات یک فروشگاه الکترونیک، این است که کالاهای مجاز ارائه می‌کند. بنابر این فروشگاه‌هایی که کالاهای غیرمجاز به فروش می‌رسانند، با احتمال بسیار بالا به قصد کلاهبر داری به وجود آمده‌اند.

2- درهنگام تصمیم به خرید از فروشگاه‌های الکترونیکی، از تجربه دوستان و آشنایان نزدیک در مورد خریدهای آنلاین استفاده کنید و از فروشگاه‌هایی که سابقه ارائه خدمات مطلوب دارند، خرید کنید.

3- صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می‌شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند، ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند.

4- سعی کنید درهنگام خرید آنلاین، با روش‌هایی نظیر گرفتن سایت اینترنتی فروشگاه، یا جستجو در انجمن‌هایی که اعضای آن‌ها تجربیات خرید آنلاین خود را برای اطلاع سایر اعضا می نویسند، از مدیر و گردانندگان فروشگاه، احراز هویت کنید.

5- در هنگام خرید آنلاین و در زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون می‌شوید، دقت کنید که حتما آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی، متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنید.

6- در بعضی از مواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیکی بانک‌ها، شما را به صفحاتی هدایت می‌کنند که آدرسی بسیار شبیه آدرس بانک اصلی دارند و در صورت عدم دقت خریدار و ورود اطلاعات کارت بانکی خود شامل شماره کارت، رمز عبور، cvv2 و تاریخ انقضای کارت، این اطلاعات را در سیستم خود ثبت کرده و عملا امکان هر گونه اقدامی را با حساب و موجودی قربانی دارند.

7- سیتم پرداخت الکترونیکی همه بانکها از ssl و روشهای مطمئن رمز نگاری استفاده می‌کند. دقت کنید که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک نماد یک قفل یا عبارت://: https درج شده باشد، در غیر این صورت قطعا صفحه جعلی است و قصد به سرقت بردن اطلاعات کارت بانکی شما را دارد.

8- مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش امنیت خدمات تجارت الکترونیک، اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به فروشگاه های الکترونیک را آغاز کرده است تا خریداران به راحتی و با آسودگی خاطر خرید خود را انجام دهند. ترجیحا از فروشگاهی که دارای این نماد هستند خرید کنید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 7 بهمن 92
بازار بورس همچنان در سراشیبی سقوط ◄

مطالب مرتبط
بنر