درآمدهای بالای 3 میلیون تومان یارانه نمی‌گیرند

سه شنبه ، 8 بهمن 1392 ، 13:58


سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد خوداظهاری دولت برای حذف دهک های پردرآمد، گفت: درآمدهای بالای 3 تا 4 میلیون بنا به درخواست خودشان از دریافت یارانه حذف می شوند.

به گزارش مهر، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق در حاشیه برگزاری جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گزارش مصوبات جلسه روز گذشته تلفیق را ارائه داد.

وی با بیان اینکه در جلسه شیفت شب کمیسیون تلفیق تبصره 21 قانون هدفمندی به پایان رسید، گفت: درآمد دولت از هدفمندی یارانه ها 632 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید که مطابق با پیشنهاد دولت بود و از دو منبع تامین می شود. 11 هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نان و برق از بودجه عمومی و 590 هزار میلیارد ریال از افزایش قیمت حامل های انرژی .

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لایحه بودجه دولت پیشنهاد داده بود که درآمدهای شرکت برق از محل اجرای هدفمندی به توسعه زیرساختهای صنعت برق اختصاص یابد اما کمیسیون تلفیق در راستای اجرای قانون اساسی و نظارت پذیر کردن این لایحه مقرر کرد درآمد شرکت برق ابتدا به خزانه واریز شود و پس از آن عین آن مبلغ در اختیار شرکت برق قرار گیرد.

وی در خصوص علت مستثنی شدن شرکت برق از شرکت نفت، گاز و آب در پرداخت درآمد هدفمندی گفت: دولت معتقد بود برق، انرژی است که تولید بیشترین وابستگی را به آن دارد و برای رونق تولید و صنایع باید به آن توجه کرد. از سوی دیگر صنعت برق 13 هزار میلیارد تومان بدهی دارد به همین دلیل مقرر شد درآمدهای شرکت برق از هدفمندی به خودش اختصاص یابد.

کاتب اظهار داشت: علاوه بر این 41 هزار میلیارد تومان به پرداخت یارانه نقدی اختصاص یافت که بر این اساس یارانه نقدی مردم 45 هزار و 500 تومان باقی می ماند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس، اظهار داشت: 11 هزار و 200 میلیارد تومان نیز از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به نظام سلامت و بیمه اختصاص می یابد که دولت می تواند در خصوص درصد سهم نظام سلامت و بیمه از این درآمد تصمیم گیری کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: مبلغ 10 هزار میلیارد تومان نیز به بخش تولید اختصاص داده شد، مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه 10 درصد جابه جایی در ردیف های درآمدی تبصره هدفمندی را داد.

وی اظهار داشت: از درآمدهای هدفمندی 2 هزار میلیارد تومان نیز به بیمه بیکاری اختصاص یافت.

کاتب در توضیح مصوبه شب گذشته کمیسیون تلفیق در خصوص حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی، گفت: میزان پرداخت یارانه به دهک های مختلف جامعه از اختیارات دولت است و دولت می تواند افراد را شناسایی کرده و یک یا دو دهک را از دریافت یارانه نقدی حذف کند.

وی ادامه داد: در همین راستا کمیسیون تلفیق پیشنهاد داد به جای حذف دهک ها، رویکرد خوداظهاری ایجاد شود و افرادی که خودشان می خواهند از دریافت یارانه نقدی حذف شوند و افرادی که خودشان می خواهند یارانه نقدی را دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: بر این اساس افرادی که بالای 3 تا 4 میلیون درآمد دارند خودشان اعلام می کنند و از دریافت یارانه نقدی حذف می شوند و افرادی که زیر این مبلغ درآمد دارند تقاضای دریافت یارانه را به دولت ارائه می کنند.

وی همچنین در خصوص تبصره دیگری از لایحه هدفمندی گفت: شهرهای آلوده بالای یک میلیون جمعیت، بر اساس لایحه بودجه باید عوارض بهبود حمل و نقل و کاهش آلایندگی پرداخت کنند تا از این راه حمل و نقل عمومی بهبود یابد بر این اساس مجلس مقرر کرد تشخیص آلوده بودن شهر با سازمان محیط زیست باشد و از شهرهای زیر یک میلیون نفر عوارض آلایندگی دریافت نشود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس تاکید کرد: دولت یقینا زمانی قانون هدفمندی یارانه ها را اجرا می کند که تورم در کشور در حال کاهش باشد و فضای اقتصادی از شرایط خوبی برخوردار باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► درآمد ماهی 2 میلیون تومان برای جیب‌برهای بی‌آرتی تهران
مراقب هرزنامه‌ها باشید ◄

مطالب مرتبط
بنر