روزهای ناخوش بازار تلفن همراه

چهارشنبه ، 9 بهمن 1392 ، 11:35

بازار خرید و فروش تلفن همراه در تهران در هفته جاری علیرغم ثابت ماندن قیمت ها نسبت به هفته گذشته باز هم با استقبال سرد خریداران مواجه بود.
هرچند که در هفته جاری خریداران بیشتری به بازار مراجعه کردند، اما در مجموع میزان خرید و فروش تلفن همراه در خیابان جمهوری تهران در حد اندکی بود و تلفن همراه دست دوم نیز آنچنان خریداری نداشت.

یک فعال بازار خرید و فروش تلفن همراه در تهران گفت: کاهش عرضه تلفن های همراه هوشمند با گارانتی در بازار در هفته جاری سبب شده است خریداران کمتری برای خرید موبایل به بازار مراجعه کنند.

مجید رهبری اظهارداشت: انتظار ما این است در روزهای پایانی سال خریداران بیشتری برای خرید تلفن همراه به بازار مراجعه کنند، اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است. در این هفته نیز علیرغم ثابت ماندن قیمت ها ، شاهد حضور مشتریان کمتری در بازار بودیم.

وی در خصوص وضعیت قیمت ها در بازار تلفن همراه گفت: در هفته جاری تلفن همراه سامسونگ گالکسی اس 4 بدون گارانتی به قیمت 14 میلیون و 500 هزار ریال و مدل مینی آن با گارانتی به قیمت 9 میلیون و 900 هزار ریال به خریداران عرضه شد.

وی گفت: همچنین تلفن همراه سامسونگ ˈگالکسی اس 3ˈ بدون گارانتی به قیمت 10 میلیون و700 هزار ریال به خریداران عرضه شد و مدل مینی آن هم اکنون در بازار بسیار کم شده است و بدون گارانتی آن شش میلیون و 300 هزار ریال قیمت دارد.

این فعال بازار تلفن همراه اظهار داشت: در هفته جاری قیمت تلفن همراه آیفون 5 در مقایسه با هفته قبل ثابت ماند و هم اکنون آیفون 5 مدل S به قیمت 20 میلیون ریال به خریداران عرضه می شود.

به گفته وی تلفن همراه اچ.تی.سی وان در این هفته 14 میلیون و 500 هزار ریال قیمت داشت و تلفن همراه سونی z بدون گارانتی معتبر نیز 110 میلیون ریال قیمت گذاری شد.

این کارشناسن خرید و فروش تلفن همراه خاطرنشان کرد: هم اکنون تلفن همراه ایسوس پتفون نیز در بازار تهران به قیمت 18 میلیون و 200 هزار ریال به خریداران عرضه می شود.

خبرهای بازارهای جهانی تلفن همراه حاکی از این است که شرکت سامسونگ قصد دارد در سال 2014 تولید گوشی های هوشمند پنج و یا شش اینچی خود را افزایش دهد.

هیون جون کیم یکی از مدیران شرکت سامسونگ اخیرا اعلام کرده است: شرکت سامسونگ علاوه بر افزایش تولید تلفن های هوشمند در صدد است با استفاده از سیستم های مولتی ویندوز و قلم اس پن قابلیتهای تلفن های خود را ارتقا دهد.

شرکت اپل نیز قصد دارد در بهار سال آینده آیفون شش را با نمایشگر 4.7 اینچی تولید و به تدریج وارد بازار کند و برای محافظت از نمایشگرهای گوشی های هوشمند خود از شیشه های آغشته به یاقوت استفاده کند.

این شرکت سال گذشته با قراردادی به ارزش 578 میلیون دلار با یکی از شرکت های امریکایی ساخت نمایشگرهای یاقوتی خود که در برابر خراش و شکنندگی بسیار مقاوم هستند را آغاز کرد.

براساس پیش بینی کارشناسان با توجه به روند صعودی استفاده از تلفن همراه در جهان در پایان سال جاری میلادی تعداد کاربران تلفن های همراه در سراسر جهان به بیش از چهار میلیارد و 55 میلیون نفر برسد و تعداد کاربران تلفن های همراه هوشمند نیز به یک میلیارد و 75 میلیون نفر افزایش یابد.

شرکت زته اخیرا اعلام کرده بزودی تلفن همراه هوشمند خود را که در برابر ضربه و آب بسیار مقاوم است با صفحه چهار اینچی و بدنه کائوچو وارد بازار خواهد کرد.

از طرفی شرکت نوکیا که هم اکنون در رتبه دوم بزرگترین تولید کننده تلفن همراه قرار دارد، اخیرا اعلام کرد: شش گوشی جدید هوشمند خود را در کنفرانس جهانی موبایل در اسپانیا که روزهای پنجم تا هشتم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد ، معرفی خواهد کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► خنده دار ترین کارت ملی/عکس
تفکر دایره ای چگونه شما را به هدفتان می رساند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر