امحاء 650 ميليون قطعه اسکناس از سوي بانک مرکزي در سال 86

چهارشنبه ، 20 آذر 1387 ، 11:06

مديرامور ضرب مسکوکات و چاپ اسکناس بانک مرکزي از امحاء يکهزار و 170 ميليون قطعه اسکناس طي سال هاي 85 و 86 خبرداد که 650 ميليون قطعه از اين تعداد مربوط به سال گذشته بود.
  

"مجيد صنيعي" در گفت وگو با  برنا، ضمن بيان اين مطلب در خصوص امنيت چاپ ايران چک هاي بانک مرکزي گفت: ضريب امنيتي ايران چک هاي چاپ شده از سوي بانک مرکزي همانند اسکناس است؛ به نحوي که تحت هيچ شرايطي امکان چاپ ايران چک هاي جعلي وجود ندارد.


مديرامور ضرب مسکوکات و چاپ اسکناس بانک مرکزي افزود: تمام کاغذهاي مورد نياز چاپ اسکناس و ايران چک هاي بانک مرکزي از سال 82 تاکنون به طور کامل از محل منابع داخلي تامين مي شود.


وي در مورد ظرفيت چاپ اسکناس و ايران چک در کشور تصريح کرد: ظرفيت توليد کارخانه بانک مرکزي به قدري است که تمام سفارشات بانک مرکزي اعم از اسکناس و ايران چک را به خوبي تامين مي کند.


به گفته مديرامور ضرب مسکوکات و چاپ اسکناس بانک مرکزي طي سال هاي 85 و 86 يکهزار و 170 ميليون قطعه اسکناس از سوي اين بانک امحاء شده است.


صنيعي در خصوص تشخيص سکه هاي تقلبي بهار آزادي از سکه هاي ضرب شده از سوي بانک مرکزي اظهارداشت: سکه هاي تقلبي طلا به دليل ناهمواري پشت و روي سکه و عيار کم طلاي آن را به خوبي مي توان از سکه هاي ضرب بانک مرکزي تشخيص داد.


مديرامور ضرب مسکوکات و چاپ اسکناس بانک مرکزي گفت: کليه سکه هاي ضرب شده از سوي بانک مرکزي با ماشين آلات روز دنيا تهيه مي شود.

منبع: خبرگزاری برنا

► انحراف در نحوه نظارت بانك‌ها بر طرح‌هاي زودبازده
سپرده‌هاي ايران نزد بانك‌هاي خارجي از مرز 43ميليارد دلار گذشت ◄

مطالب مرتبط
بنر