مدیریت پرتفوی ارزی براساس صرفه و صلاح کشور

چهارشنبه ، 20 آذر 1387 ، 14:42

معاون بانک مرکزی با بیان اینکه تعیین اینکه ریسک کدام ارز و دارایی بالاتر و یا پائین تر است منطقی نیست، گفت: بانک مرکزی با پیش بینی اوضاع و شرایط اقتصادی جهانی، پرتفولیوی خود را مدیریت می کند که در هر شرایطی صرفه و صلاح کشور مورد توجه است.

حیدر مستخدمین حسینی  در خصوص تاثیرات اقتصادی تبدیل ارز کشور به یورو و طلا گفت: دارایی های خارجی بانک مرکزی مرکزی، مجموعی از طلا و انواع ارز است و نه یک ارز، که این نوع ارزها در شرایط مختلف و با توجه به نرخهایی که دارند، تبدیل می شوند.

معاون بانک مرکزی با اشاره به اینکه در مقاطع مختلف نیز این نرخها تغییر می کند، افزود: این ارزها مجموع سبد و پرتفویی را تشکیل می دهند که باید مدیریت شده و ریسک آن در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه برای هر یک از دارایی ها ریسکی وجود دارد که باید مدیریت شود و بانک مرکزی نیز سعی کرده است که آن را در مقاطع مختلف مدیریت کند، تصریح کرد: اما اینکه بگوئیم ریسک کدام یک بالاتر و ریسک کدام یک پائین تر است، غیر منطقی است.

مستخدمین حسینی اضافه کرد: در هر مقطع زمانی هر دارایی، ریسک خاص خود را دارد و این امر بسته به شرایط و موقعیتی دارد که آن کالا یا دارایی در آن قرار گرفته باشد.

مستخدمین حسینی خاطرنشان کرد: اینکه به طور کلی رای دهیم که کدام دارایی، ریسک بالایی دارد یا اصولا پر ریسک است، چنین رایی را معمولا کارشناسان حوزه بازار مالی نمی دهند، زیرا این امر بستگی به این دارد که در چه شرایطی یک دارایی قابلیت تبدیل پیدا کند.

وی یاد آور شد: آنچه مهم است این است که بانک مرکزی با قدمت، سابقه و کارشناسانی که در اختیار دارد، سعی می کند با پیش بینی هایی که به عمل می آورد با توجه به اوضاع و شرایط اقتصادی جهانی، پرتفولیوی خود را به نحوی مدیریت کند که در هر شرایطی صرفه و صلاح بانک مورد توجه و نظر باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

► زيرساخت هاي بانکي براي صادرات اينترنتي فرش فراهم نيست
بانک پاسارگاد به عنوان "سرمايه گذار برتر" برگزيده شد ◄

مطالب مرتبط
بنر