8 اشتباهی که نباید با آیفون‌ انجام دهید

يكشنبه ، 27 بهمن 1392 ، 14:23


وقتی وای‌فای و بلوتوث روی آی‌فون فعال باشد اما گوشی در حال استفاده از یکی یا هر دوی آنها نباشد٬ هدررفت انرژی به شدت افزایش می‌یابد و باتری گوشی زودتر به نقطه پایان می‌رسد.
در این مطلب هشت نکته ساده اما مهم برای کاربران آی‌فون ارائه شده که رعایت کردن آنها می‌تواند هم بر طول عمر مفید گوشی هوشمندتان بیفزاید و هم به شما کمک می‌کند تا تجربه بهتری از کار با آی‌فون داشته باشید.

گوشی‌های هوشمند اهمیتی کم‌نظیر در زندگی آنلاین و آفلاین کاربران دارند و از آنجایی که معمولا کالایی قیمتی‌اند٬ بهتر است در نگهداری و بهره‌گیری از آنها نکات خاصی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایتنا از دویچه وله، در این مطلب که برگرفته از وب‌سایت هافینگتون‌پست است٬ به هشت نکته‌ای اشاره شده که انجام دادن آن روی آی‌فون اشتباه است و پرهیز از این اشتباهات می‌تواند عمر مفید آیفون شما را افزایش دهد.

۱) روشن نگه داشتن وای‌فای و بلوتوث آیفون
وقتی وای‌فای و بلوتوث روی آی‌فون فعال باشد اما گوشی در حال استفاده از یکی یا هر دوی آنها نباشد٬ هدررفت انرژی به شدت افزایش می‌یابد و باتری گوشی زودتر به نقطه پایان می‌رسد.

وقتی مشغول کار و زندگی روزانه خود هستید احتمالا در ساعات بسیاری نیاز به فعال نگه داشتن وای‌فای و بلوتوث ندارید و بنابراین بهتر است این گزینه‌ها را غیرفعال کنید. فقط زمانی وای‌فای یا بلوتوث را فعال کنید که واقعا قصد استفاده از آن را دارید.

۲) روشن نگه داشتن طولانی‌مدت گوشی بدون خاموش کردن متناوب
برای افزایش عمر باتری آیفون٬ خاموش کردن متناوب آن ضرورتی است که کمپانی اپل هم بر آن تاکید دارد. در غیر این صورت٬ عمر باتری آن زودتر به پایان خواهد رسید٬ چون روشن نگه داشتن طولانی مدت گوشی فشار زیادی به باتری وارد می‌کند.

اگر از ‌آی‌فون برای بیدار شدن استفاده می‌کنید٬ بهتر است در این کار هم تجدید نظر کنید و به‌جای آن یک ساعت زنگ‌دار بخرید تا در زمان خواب بتوانید گوشی‌تان را با خیال راحت خاموش کنید.
در غیر این صورت بهتر است زمان دیگری در روز را برای خاموش نگه داشتن گوشی انتخاب کنید.

۳) استفاده کردن از آیفون در هوای بسیار گرم یا بسیار سرد
آیفون تاب تحمل گرما و سرمای شدید را ندارد و در دمای بسیار بالا یا پایین بهتر است از آن استفاده نکنید. متخصصان توصیه می‌کنند در دمای کمتر از صفر درجه و بالاتر از ۳۵ درجه سانتی‌گراد بهتر است به گوشی‌تان استراحت بدهید.

حتی ممکن است در سرما یا گرمای شدید آی‌فون به‌صورت اتوماتیک موقتا خاموش شود. در چنین شرایطی٬ بهتر است دست‌کم گوشی را در جیب‌تان نگه دارید تا از گرما و سرمای شدید در امان باشد.

۴) وصل کردن آیفون به شارژر در تمام طول شب
وصل کردن گوشی به شارژر در طول شب و در زمان خواب برای شارژ کامل داشتن در صبح روز بعد کاری رایج است که بسیاری از کاربران انجامش می‌دهند٬ اما این نکته را در نظر داشته باشید که متصل ماندن آی‌فون به شارژر بعد از آنکه شارژش کامل شد٬ در طول زمان به باتری موبایل آسیب‌های جدی وارد می‌کند و از عمر آن به‌طور چشمگیری می‌کاهد.

سعی کنید زمان‌هایی را برای شارژ کردن گوشی انتخاب کنید که بتوانید با فاصله‌ای کوتاه پس از کامل شدن شارژ٬ آن را از شارژر جدا کنید٬ یا از پریزی استفاده کنید که تایمر دارد و پس از مدتی معین شارژر را به‌صورت اتوماتیک خاموش می‌کند.

۵) استفاده از شارژرهایی غیر از شارژرهای ساخت اپل
شارژرهای اصل کمپانی اپل برای آیفون و آیپد ممکن است کمی گران باشند٬ اما استفاده از آنها بهتر از هر شارژر دیگری برای تجهیزات اپل است.

استفاده از شارژرهای متفرقه می‌تواند به موبایل یا تبلت شما آسیب وارد کند و حتی گزارش‌هایی از شارژرهای جعلی هم منتشر شده که باعث آتش‌سوزی و انفجار دستگاه شده‌اند. مطمئن باشید پولی که برای شارژرهای اپل می‌دهید ارزشش را دارد.

۶) تمیز نکردن منظم گوشی
بهتر است به تمیزی گوشی هوشمندتان اهمیت بدهید. بدیهی است که با استفاده از گوشی در طول زمان جرم‌هایی روی آن می‌نشیند که نیاز به پاک‌سازی دارد.

توصیه اپل این است که برای پاک کردن گوشی از دستمال‌های «نرم و بدون کرک» استفاده کنید. اگر به اپل استور مراجعه کنید٬ می‌توانید دستمال‌های مخصوص اپل برای تمیز کردن گوشی و تبلت را هم با قیمتی مناسب بخرید.

۷) بدون پسورد نگه‌داشتن آیفون
بر اساس آمارهایی که اپل منتشر کرده نزدیک به نیمی از کاربران آی‌فون پسوردی روی گوشی‌های هوشمندشان نگذاشته‌اند.

اگر گوشی بدون پسورد شما دزدیده شود٬ همه هویت و دارایی‌های دیجیتال شما در دسترس دیگران قرار می‌گیرد و برای دسترسی به داده‌های خصوصی‌تان هیچ مانعی هم بر سر راه آنها نیست.

فعال کردن passcode آیفون راهی ساده و ضروری برای حفاظت از حریم خصوصی‌تان است.

۸) قدم زدن با آیفون در دست
آیفون کالایی محبوب و ارزشمند در بازارهای سیاه است و به خاطر همین دزدان بسیاری در کمین‌اند تا آن را از دستان شما بربایند. این روزها بیش از ۴۰ درصد از سرقت‌های انجام شده در شهرهای بزرگ مربوط به موبایل و تبلت است. بنابراین بهتر است بدانید که قدم زدن با آیفون در دست به‌طور بالقوه بسیار خطرناک است.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► سال آینده،‌ گرم‌ترین سال تاریخ؟
1 میلیون و 60 هزار نفر در صف وام ازدواج ◄

مطالب مرتبط
بنر