هشدار های امنیتی پلیس برای خرید شب عید

شنبه ، 3 اسفند 1392 ، 14:17

هنگام خرید عید پارک دوبل نکنید و پول نقد هم با خود نبرید. پلیس در آستانه سال نو و همزمان با آغاز خرید‌های نوروزی این توصیه‌ها را به مردم کرده است.

با شلوغ شدن پیاده‌روها، خیابان‌ها و مراکز خرید و احتمال افزایش جرم‌های خیابانی، نیروی انتظامی تمهیدات ویژه‌ای برای این روزهای سال در 2بخش انتظامی و راهنمایی و رانندگی درنظر گرفته است.

سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در آخرین نشست خبری خود به این نکته اشاره کرد که طرح نوروزی راهور در شهر‌ها از ابتدای اسفند برگزار می‌شود. وی همچنین با درخواست از شهروندان جهت استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به آنها در مورد پارک دوبل هشدار داد و گفت: پلیس با کسانی که در خیابان‌ها و به‌خصوص خیابان‌های شلوغ با پارک دوبل موجب بروز ترافیک می‌شوند، برخورد می‌کند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین از کنترل هوشمند معابر و حضور پررنگ مأموران راهور در شهرهای بزرگ و به‌خصوص تهران خبر داد.

فرمانده انتظامی کشور نیز در مورد احتمال افزایش سرقت‌ها و جیب‌بری‌ها گفت: قطعا هرچه به روزهای پایان سال نزدیک می‌شویم حضور مأموران در مراکز خرید و اماکن شلوغ و پرتردد افزایش یافته و در معابر و گذرگاه‌ها حضور خواهیم داشت از سوی دیگر سعی می‌کنیم در روزهای پایانی سال محدودیت‌های خرید در ایام ساعات شب را برداریم. پلیس پیشگیری ناجا نیز در آستانه آغاز خریدهای نوروزی، طرح‌های ویژه‌ای برای تأمین امنیت مراکز خرید اجرا می‌کند. کلانتری‌ها، سرکلانتری‌ها و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها دستورالعمل طرح‌های ویژه تأمین امنیت خرید شب عید را دریافت کرده‌اند. طرح‌های گوناگون پلیس برای نوروز به فراخور زمان و نزدیکی به نوروز وارد مراحل مختلف می‌شود و بر این اساس برخی از این طرح‌های انتظامی از 25بهمن و طرح‌های دیگر از اول و پانزدهم اسفند‌ماه به اجرا گذاشته می‌شود. طرح پلیس پیشگیری به‌طور خاص از پانزدهم اسفند تا آغاز سال نو تشدید می‌شود. سردار تقی مهری، رئیس پلیس پیشگیری ناجا در این‌باره به ایسنا گفته است:‌ نه‌تنها پلیس پیشگیری، بلکه تمامی یگان‌های انتظامی برنامه‌های ویژه‌ای برای تأمین نظم و امنیت در حوزه انتظامی و ترافیکی، ویژه خریدهای شب عید اجرا می‌کنند.

از سوی دیگر قرار است با ورود مسافران نوروزی به جاده‌ها از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی 3هزار راننده اتوبوس مسافربری تا 25اسفند تحت آموزش‌های ویژه پلیس قرار گیرند. پس از برگزاری این دوره‌ها به شرکت‌کنندگان یک کارت و گواهینامه داده می‌شود و کسانی که بخواهند در ایام نوروز اقدام به جابه‌جایی مسافر با اتوبوس کنند باید این کارت را همراه داشته باشند در غیراین صورت پلیس مانع آنها خواهد شد. پلیس، ممانعت از رانندگی رانندگان آموزش‌ندیده را بخشی از تدابیر سختگیرانه خود برای کاهش تخلفات در ناوگان اتوبوسرانی و در نتیجه کم‌شدن حوادث و تلفات اعلام کرده است.

در پایتخت نیز رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز طرح ویژه خریدهای نوروزی پلیس راهور خبر داد و گفت: بر این اساس با مسئولان بازار و مراکز خرید درخصوص افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها مذاکرات لازم صورت گرفته و پلیس نیز از ساعت 14به بعد به‌صورت ویژه این مراکز را پوشش ترافیکی داده و با توقف‌های حاشیه‌ای و ساکن به‌طور جدی برخورد می‌کند. سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه پلیس راهور تهران در طرح ویژه خریدهای نوروزی شمار نیروهای خود را تا 30درصد برای بعدازظهرها افزایش داده، خبر داد: در طول روز نیز تا 75درصد نیروها در آماده‌باش قرار دارند. او در پایان از شهروندان خواست در روزهای پایانی سال ضمن همکاری با پلیس، از توقف‌های 2ردیفه و 3ردیفه در معابر پایتخت به‌طور جدی خودداری کنند، چرا که در غیراین صورت پلیس به جهت روان‌سازی ترافیک و بازگشایی معبر، مجبور است خودروهای آنها را به پارکینگ منتقل کند که در این راستا تمام جرثقیل‌های پلیس در آماده‌باش کامل هستند تا در ساعات بعدازظهر و شب نیز نسبت به بازگشایی معبر اقدام کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نرخ تماس بین شهری موبایل، کم می شود
پول مهم تر است یا زمان؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر