خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای رانندگی

سه شنبه ، 6 اسفند 1392 ، 13:48

 


عوامل مختلف و متعددی در جهان وجود دارند که عامل مرگ و میر انسان‌ها می‌شوند و همچنین کارشناسان در حوزه‌های مختلف اجتماعی همواره در مورد زمان و نحوه فوت انسان‌ها بررسی‌هایی انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در بررسی که با عنوان مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای در 193 کشور انجام گرفت مشخص شد جاده‌ها مهمترین عامل مرگ و میر مردم در جهان هستند.

در این مطالعه که از سوی دو کارشناس به نام‌های «میشل سیواک» و «براندون شوئتل» از موسسه تحقیقاتی حمل و نقل دانشگاه میشیگان انجام شد آمارهای منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال 2008 میلادی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

به گزارش فاکس نیوز، همچنین این دو محقق به بررسی نرخ مرگ و میر ناشی از انواع بیماری‌ها پرداخته و آن را با آمار تلفات جاده‌ای مقایسه کردند که مشاهده شد به طور مثال در کشور نامیبیا احتمال مرگ افراد بر اثر سوانح جاده‌ای 53 درصد بیشتر از فوت بر اثر ابتلا به سرطان است. همچنین در قطر احتمال مرگ بر اثر تصادف پنج برابر بیش از سکته مغزی است.

بر اساس این گزارش مرگبارترین کشورهای جهان به لحاظ سوانح جاده‌ای شامل نامیبیا، تایلند، ایران، سودان، سوازیلند، ونزوئلا، کنگو، مالاوی، جمهوری دومینیکن و عراق هستند.

همچنین در این گزارش از کشورهای سوئیس، هلند، آنتیگوا و باربودا، تونگا، جزایر مارشال، فیجی، مالت، تاجیکستان و مالدیو به عنوان کشورهایی که پایین‌ترین آمار مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای را دارند، نام برده شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 6 اسفند 92
چرا ایرانی ها روز به روز فقیرتر می شوند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر