ثروتمند‌ترین‌های جهان کیستند؟

چهارشنبه ، 7 اسفند 1392 ، 14:25


براساس گزارش بی بی سی ، در گوشه و کنار جهان بیش از 200 هزار نفر با دارایی بیش از 30 میلیون دلار زندگی می‌کنند که براساس گزارش شرکت Wealth-X،‌شرکتی سنگاپوری که جمعیت ثروتمند جهان را تحت نظر دارد، بیشتر این سرمایه در پنج کشور جهان متمرکز شده‌است.

در گوشه و کنار جهان بیش از 200 هزار نفر با دارایی بیش از 30 میلیون دلار زندگی می‌کنند که براساس گزارش شرکت Wealth-X،‌شرکتی سنگاپوری که جمعیت ثروتمند جهان را تحت نظر دارد، بیشتر این سرمایه در پنج کشور جهان متمرکز شده‌است.

آمریکا سال‌ها است که به عنوان بزرگترین جمعیت ثروتمند جهان با بالاترین ارزش خالص فردی شناخته می‌شود، اما تنها کشور جهان نیست که بخش بزرگی از ثروتمندان را تشکیل داده‌است.

براساس گزارش بی بی سی ، در گوشه و کنار جهان بیش از 200 هزار نفر با دارایی بیش از 30 میلیون دلار زندگی می‌کنند که براساس گزارش شرکت Wealth-X،‌شرکتی سنگاپوری که جمعیت ثروتمند جهان را تحت نظر دارد، بیشتر این سرمایه در پنج کشور جهان متمرکز شده‌است.

مجموع دارایی این افراد ثروتمند در سرتاسر جهان 27.7 تریلیارد دلار است که 83 درصد از این مبلغ در آمریکا،‌آلمان و ژاپن متمرکز شده‌است. اما با توجه به این نکته که ثرتمندان جهان درحال ثروتمند‌تر شدن هستند، کشورهایی مانند چین و هندوستان روزی بر سلطه ثروت آمریکا غلبه خواهند کرد.

ایالات متحده

جمعیت افراد با بالاترین ارزش خالص یا UHNW در این کشور 65 هزار و 505 نفر است و ارزش کلی ثروت این جمعیت 9 تریلیارد دلار تخمین زده شده‌است. این کشور بزرگترین جمعیت UHNW در جهان را داراست که بیشترین ثروت آنها در نسل‌های اول متمرکز شده و تحت کنترل خانواده‌ها است.

این جمعیت شامل کارآفرینانی مانند بیل گیتس و وارن بافت است که شرکت‌هایی عظیم و موفق را بنا کرده‌اند. بیشترین بخش این جمعیت ثروتمند از راه صنعت تکنولوژی و خدمات مالی به ثروت دست یافته‌اند اما ثروت آمریکا تحت تاثیر منطقه نیز قرار دارد. برای مثال تگزاسی‌های ثروتمند ثروت خود را مدیون نفت و گاز ایالت خود هستند،‌درحالی که کالیفرنیایی ها ثروت خود را مدیون صنعت رسانه و سرگرمی هستند. دراینکه آمریکا جمعیت ثروتمند خود را به همین شکل حفظ خواهد کرد تردید اندکی وجود دارد، زیرا اقتصاد متنوع این کشور و توانایی آن برای جذب هوشمند‌ترین و جاه‌طلب‌ترین مغزهای جهان پشتیبان بزرگی برای حفظ جمعیت ثروتمندانش به‌شمار می‌رود.

آلمان

این کشور با جمعیت ثروتمندی در حدود 58 هزار و 65 هزار نفر، و ثروت کلی 7.6 تریلیارد دلار دومین کشور با بیشترین جمعیت افراد با بالاترین ارزش خالص در جهان است.

بیشتر کشورهای منطقه اروپا در طول دو سال گذشته با بحران و رکود اقتصادی دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند اما این وضعیت شامل آلمان نمی‌شود. در حقیقت این کشور نقطه درخشان منطقه اروپا به شمار می‌رود که جمعیت ثروتمند آن نسبت به دیگر کشورهای اروپایی با سرعت بیشتری رشد داشته‌است.

بیشترین ثروت این کشور از بخش صادرات به‌دست می‌آید و این کشور درحال حاضر سومین کشور صادرکننده در جهان به شمار می‌رود که به اعتقاد تحلیل‌گران آلمان به‌زودی به دومین کشور بزرگ صادرکننده و فروشنده کالا در جهان تبدیل خواهد شد. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های ثرت آلمان با آمریکا در این است که ثروت آلمان به تدریج به‌دست آمده‌است،‌زیرا در آلمان مردم مسیری طولانی‌مدت را برای خود برنامه‌ریزی می‌کنند اما در آمریکا افراد بارها شغل عوض کرده و کارهای مختلفی را تجربه می‌کنند. آلمان‌ها همچنین در پس‌انداز نیز توانایی بیشتری دارند و این رفتار به حفظ ثروت کمک می‌کند. میزان پس‌انداز فردی در این کشور 10 درصد است درحالی که این مزان در آمریکا 3.9 درصد و در بریتانیا 5.4 درصد است.

ژاپن

این کشور باوجود دو سال توقف رشد اقتصادی که تجربه کرده، هنوز رتبه سوم بیشترین تعداد افراد با بالاترین ارزش خالص را داراست: 14 هزار و 270 نفر ثروتمند با ثروت کلی 6.6 تریلیارد دلار. این ثروت با دوری ژاپن از بازار سهام جمع‌آوری شده‌است و بیش از نیمی از این ثروت به صورت نقد در اختیار ثروتمندان این کشور قرار گرفته‌است از این رو این دارایی تحت تاثیر نوسانات بازار قرار نگرفته است.

بریتانیا

ساکنین بریتانیا قرن‌ها است که درحال ثروت‌اندوزی هستند،‌کشوری که سیستم اقتصادی فئودالیسم در آنجا ریشه دوانده و شکوفا شد. جمعیت ثروتمند این کشور 10 هزار و 910 نفر بوده و ثروت کلی آنها 1.3 تریلیارد دلار تخمین زده شده‌اند. باوجود اینکه هنوز مشخص نیست نسبت ثروتی که نسل به نسل منتقل می‌شود نسبت به ثروتی که در نسل کنونی ایجاد می‌شود چه‌ اندازه است، اما واضح است که این کشور از ثروت کهنه بیشتری نسبت به آمریکا برخوردار است. ثروت جدید این کشور از بخش بانکداری و مالی به دست آمده‌است، بخشی که لندن را به تنها شهر جهان با بالاترین جمعیت ثروتمند تبدیل کرده‌است. ریچارد برنسون بنیانگذار شرکت ویرجین گلکتیک با ثروت 4.6 میلیارد دلار یکی از بزرگترین ثروتمندان این کشور به شمار می‌رود.

چین

آخرین کشور ثروتمندی که با 1.5 میلیارد دلار ثروت کلی و 10 هزار و 675 نفر جمعیت ثروتمند، در لیست کشورهای ثروتمند جهان قرار دارد، کشور چین است. در نگاه اول جمعیت افراد با بالاترین ارزش خالص در این کشور رو به کاهش به‌نظر می‌آید و جمعیت ثروتمند این کشور سال گذشته قربانی ضعف بازار سهام شد،‌اما در طولانی مدت این کشور از دید اقتصاد‌دانان قابلیت تبدیل شدن به دومین یا سومین کشور ثروتمند جهان را دارد. بیشترین بخش جمعیت ثروتمند چین مولتی‌میلیونرهای خودساخته‌ای هستند که بیشتر در بخش صنایع تولیدی و صادراتی دست دارند اما فعالان بخش‌های تکنولوژی و مالی نیز در ثروت چینی‌ها سهم بزرگی دارند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► فصل گرانی دلار رسید
مردان و زنان چه گوشی را می‌پسندند ◄

مطالب مرتبط
بنر