یک نوجوان چطور باید پول خرج کند؟

شنبه ، 17 اسفند 1392 ، 12:59


خوب همه ی ما پول را دوست داریم و از خرج کردن پول لذت میبریم اما فقط برای یک لحظه فکر کنید الان پول بیشتری دارید یا قبلا پول بیشتری داشتید؟ به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر موارد نیز به نوجوانان کمک میکند تا پولشان را درست خرج کنند.

 


1-همیشه باید پول بیشتری را برای ذخیره کردن در نظر بگیرید. بیشتر پولتان را پس انداز کنید تا خرج!


2-اگر پول تو جیبی شما مازاد مصرف تان است از والدین بخواهید که یک حساب بانکی برای شما باز کنند تا پولتان را پس انداز کنید با این کار کمتر وسوسه میشوید تا پولتان را خرج کنید.


3-اگر به کار علاقه مند هستید در فصول تابستان جایی مشغول به کار شوید. جایی که نزدیک منزلتان باشد با این کار هم روحیه‌ی کاری پیدا میکنید هم کسب درآمد میکنید البته باید برای این کار با والدین خود مشورت کنید و از آنها اجازه بگیرید.


4-از همین سن نوجوانی خود را عادت بدهید که پس انداز کنید. همین پس اندازهای کوچک به شما کمک میکند تا در طول یک سال اندوخته ی زیادی به دست بیاورید و تا زمانی هم که شاغل نشدید یک ذخیره ی مالی برای خودتان داشته باشید.


5-یک دفترچه یادداشت، ماشین حساب، گیره کاغذ و سه خودکار آبی و قرمز و مشکی تهیه کنید. هر مبلغی را که به حسابتان واریز یا برداشت میکنید بنویسید این کار را در مورد پول تو جیبی تان هم انجام بدهید مبلغ هر کدام را روی یک کاغذ جداگانه حساب کنید با یکی از خودکارها بنویسید و همراه با فیش بانکی گیره بزنید. با این کار حساب جزء به جزء پولی که دریافت یا خرج کردید را میدانید و درمورد خرج کردن پولتان دقت بیشتری میکنید.


6-بیش از نیمی از پول تو جیبی تان را پس انداز کنید حتی اگر میتوانید همه ی پول تو جیبی تان را پس انداز کنید.


7-پس انداز کردن را یاد بگیرید.


8-بیش از حد پول تان را بابت خوراکی ها و مخصوصا فست فودها خرج نکنید.


9-ترجیحا کارت عابر نداشته باشید. عابر بانک باعث میشود پولتان را خرج کنید.


اگر پول تو جیبی شما اندک است پس بهترین کار این است که آن را پس انداز کنید در قبال پول تو جیبی تان مسئول هستید باید بتوانید آن را درست خرج کنید اما پس انداز کردن بسیار کمک تان میکند. تا زمانی که سن تان برای اخذ گواهینامه نرسیده پول‌تان را جمع کنید تا در آن زمان بتوانید با کمک والدین برای خودتان ماشین بخرید. واقعا این پس انداز میتواند کمک تان کند باور داشته باشید که میتوانید یا حتی اگر دوست داشته باشید میتوانید این پول را صرف راه اندازی یک کسب و کار خوب کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► همه‌چیز درباره وام ازدواج و آخرین تغییرات
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 17 اسفند 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر