هشت گام اساسی برای خرید یک ماشین جدید(2)

شنبه ، 24 اسفند 1392 ، 05:40

 

مراحل زیر به شما کمک میکند تا آنچه را که در مورد قیمت و خرید ماشین باید بدانید را رعایت کنید. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر سالانه هزاران دلار برای خرید ماشین صرف میشود اما بهتر است با رعایت نکات مهم اقدام به خرید ماشین کنیم تا کمی هم در پولمان صرفه جویی شده و از معامله خود رضایت داشته باشیم. قبل از همه چیز باید تصمیم بگیرید که خودرو مورد نظرتان کدام است در گزارش قبل به پاره ای نکات اشاره کردیم و این هم نکات پایانی.

5-تخفیف بگیرید
اگر از نمایشگاه ها خرید میکنید سعی کنید از آنها مبلغی را تخفیف بگیرید شما برای یک معامله ی بهتر باید توانایی چانه زدن را داشته باشید اگر نه باید تلاش کنید تا اتوموبیل ارزانتری را پیدا کنید حداقل از چند نمایشگاه قیمت بگیرید و مشورت کنید. برخی از خریداران بر این باورند که چانه زدن و تخفیف گرفتن وقت گیر و استرس آور است آنها ترجیح میدهند برای یک معامله ی خوب فقط به قیمت پایین نیاندیشند بلکه معامله شان بیشتر بر اساس تجربه باشد.


6-هزینه های جانبی خودرو را در نظر بگیرید
علاوه بر قیمت ماشین باید هزینه های دیگر آن را در نظر بگیرید مثل قطعات خودرو یا تعمیر خودرو؛ ممکن است برخی از اتوموبیل ها قطعات گرانتر داشته باشند و در صورت تعمیر نیاز به هزینه ی بیشتری پیدا کنند. علاوه بر اینها هزینه های مربوط به مالیات، معامله و اسناد و مدارک نیز هستند که باید برای تمام این ها نکات مهم را در نظر بگیرید. برای هر هزینه ای که در مورد خودرو تان انجام میدهید فاکتور و رسید تهیه کنید.
قیمت خوردرو را باید در نهایت از نمایندگی ها بپرسید گاهی اوقات ممکن است با خرید از نمایشگاه ها یا دیگر نمایندگی های واسطه مجبور به پرداخت بیشتری باشید اما برای خرید خودرو گاهی تسهیلات ویژه با سودهای کمتر هم وجود دارند. پس از آنکه از قیمت، تخفیف، خدمات پس از فروش و... بررسی کردید زمان معامله فرا میرسد.


7-معامله حتما باید ثبت کاغذی داشته باشد
گاهی اوقات به واسطه آشنا بودن خریدار و فروشنده نحوه و اساس نوشتن معامله جدی گرفته نمیشود معامله باید به ثبت برسد و توسط طرفین امضا شود. اگر از نمایندگی ها خرید می کنید ممکن است ثبت ابتدایی آن اینترنتی باشد اما حتما باید برای مراحل نهایی به نمایندگی ها مراجعه کنید. قبل از اینکه خریدتان کامل شود از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کنید اگر خودرویی که میخرید لزوما صفر نیست از زدگی، خط و خراش، تنظیم چرخ ها، پنل و... اطمینان حاصل کنید. نمایندگی ها پس از انجام امور دفتری و اداری خرید، خودرو را به شما تحویل میدهند در زمان تحویل یکسری لوازم جانبی هم ممکن است به صورت رایگان یا با پرداخت اندک به شما تعلق بگیرد. ممکن است که شما این لوازم جانبی را از دیگر فروشگاه ها هم بتوانید تهیه کنید اما این لوازم باید ضمانت نامه داشته باشند معمولا نمایندگی ها بیشتر به گارانتی عمل می کنند. اگر به این لوازم جانبی نیاز نداشتید بهتر است آنها را تهیه نکنید تا هزینه‌ی اضافی بر شما وارد نشود.


برگه ی معامله و سندتان را با دقت بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتاده باشد به اعداد و ارقام ثبت شده توجه کنید. عجله نداشته باشید خرید خودرو بسیار خرید جدی است پس باید بدانید که بابت پولی که دادید خدمات مناسبی به شما ارائه داده شود.


8-زمان تحویل خودرو

در این مرحله ی شوق زیادی برای تحویل خودرو دارید و دلتان میخواهد زودتر با آن رانندگی کنید. از فروشنده و یا نمایندگی در مورد نحوه ی استفاده از برخی از تجهیزات خودروی جدیدتان بپرسید و دفترچه ی راهنمای آن را هم مطالعه کنید. برخی از خودروهای جدید سیستم های هوشمندی دارند مثل بلوتوث بهتر است طرز استفاده از آنها را یاد بگیرید و از امکانات خودرو جدیدتان نهایت استفاده را بکنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،24 اسفند 92
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 22 اسفند 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر