6 نکته ی مهم برای خرید بهتر

شنبه ، 24 اسفند 1392 ، 10:48


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر نکات زیر به خرید بهتر کمک می کند.


1-همیشه اوایل هفته به خرید بروید. در روزهای اولیه هفته معمولا هم کمتر با شلوغی خیابان ها مواجه میشوید و هم بهتر میتوانید کالاهای مد نظرتان را بخرید. شنبه و یکشنبه معمولا روزهای خوبی برای خرید هستند در این روزها اغلب خیابان ها شلوغ نیستند. هال میگوید: "برای خرید باید تمرکز داشت بنابراین در شلوغی ها نمیتوان درست خرید کرد البته حراج ها معمولا در آخر هفته هستند". همچنین باتاچری معتقد است:" اگر واقعاً میخواهید از حراجی ها خرید کنید بعد از عید به خرید بروید زیرا قیمت ها کاهش یافته و خریدتان بسیار اقتصادی تر خواهد بود".


2-کیفیت کالا را بررسی کنید. هال میگوید: "همیشه برای خرید پوشاک درز لباس های دوخته شده و جنس پارچه ها را چک کنید این نکته ی بسیار مهمی است همچنین آستر داخلی لباس ها را چک کنید". همیشه اغلب افراد پس از اینکه کالایی را میخرند آن را چک میکنند امروزه بیشتر پوشاک از دوخت مناسبی برخوردار نیستند بنابراین باید هنگام خرید با دقت به این نکات توجه کنید.


3-میتوانید از گوشی همراه تان برای خرید کالا استفاده کنید مثلا در هنگام خرید از وب سایت فروشگاه ها دیدن کنید و قیمت ها را مقایسه کنید. هال میگوید:" شاید تعجب کنید از اینکه فروشگاه ها دقیقا همان قیمتی را که در سایت خود درج کردند در فروشگاه به مشتری اعلام میکنند بنابراین قبل از خرید بهتر است کمی قیمت ها را بررسی کنید این به نفع اقتصاد خانواده است".


4-فروش فوق العاده را فراموش نکنید. گاهی برخی از فروشگاه ها دارای حراج فصلی یا فروش فوق العاده هستند. برخی نیز از طریق تبلیغات به صورت چاپی یا اینترنتی برگه ی تخفیف کالا میدهند میتوانید با استفاده از فروش فوق العاده و یا برگه های تخفیف اقتصادی تر خرید کنید. هال اضافه میکند که :"همیشه برای استفاده از برگه های تخفیف دار فروشگاه ها از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید این برگه ها و کوپن ها را از خود فروشگاه تهیه کنید".


5-همه ی پولی را که با خود بردید خرج نکنید! سیاست داشته باشید شما نباید چون به هدف خرید میروید تمام پول تان را خرج کنید کمی از پول تان را باقی بگذارید حداقل کمی را برای هزینه ی برگشت تان به منزل ذخیره کنید هر چقدر اقتصادی تر عمل کنیم خریدمان لذت بخش تر خواهد بود.


6-در خرید باید صبر و حوصله داشته باشید عجله کردن هیچ وقت و در هیچ جایی تایید نشده پس اگر بی حوصله هستید از دوستان یا افراد خانواده بخواهید شما را همراهی کنند تا در هنگام خرید فضای شادتری داشته باشید. هافمن معتقد است افراد باید در هنگام خرید توجه کنند اگر کالایی ارزان بود به صرف ارزان بودنش آن را تهیه نکنند همیشه آنچه را که نیاز دارید بخرید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► آمار عجیب از استخدام‌ها در سال‌های اخیر
چهار کلاهبرداری شایع نوروزی ◄

مطالب مرتبط
بنر