نظرات موافق و مخالف از پرداخت های نقدی(1)

يكشنبه ، 25 اسفند 1392 ، 11:05


در دنیای امروز استفاده از پول نقد کمتر شده و به جای آن از کارت های اعتباری یا چک پول ها استفاده میشود برخی از افراد مخالف استفاده از پول نقد هستند.

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر برخی از مصرف کنندگان بر این باورند که باوجود آلودگی های موجود در اسکناس چطور باید باز هم از آن استفاده کنیم.  استرلینگ هایت یکی از کارشناسان بازرگانی میگوید: "من زمانی که به خرید میروم حتی اگر کالاهای کوچک و اندکی هم بخرم از عابر بانک استفاده میکنم". این در حالی است که برخی از مصرف کنندگان از عابر بانک استفاده نمیکنند.


بیل همپل، اقتصاددان ارشد در انجمن ملی اتحادیه های اعتباری استفاده از کارت های اعتباری در آینده را کمتر پیش بینی میکند زیرا او معتقد است کارت های اعتباری دارای نقض پرداخت و هستند و 79 درصد از موسسات مالی مسئولیت برخی از این نقض ها را برعهده نمیگیرند. به دلیل برخی از سوء استفاده هایی که از کارت های اعتباری توسط افراد متخلف انجام میشود برخی مصرف کنندگان استفاده از پول نقد را ترجیح میدهند مثلا برخی از آنها بر این باورند که اگر در نیمه شب کارتشان دچار مشکل شود دیگر نمیتوانند از آن استفاده کنند. اما با وجود مشکلاتی که کارت های عابر بانک دارند مزایایی هم دارند که نسبت به استفاده از پول نقد بهتر هستند.


مطالعات نشان میدهد که مصرف کنندگان معمولا پول نقد را کمتر خرج میکنند تا پول موجود در عابر بانک را زیرا پول نقد و اسکناس حس خرج کردن بیشتری را به افراد میدهد تا کارت های عابر. الن کاپلن مدیر بخش سرمایه گذاری شرکت لکسیون در نیویورک معتقد است: "وقتی که پول نفدمان را خرج میکنیم از نظر جسمی و روحی بیشتر احساس هزینه کردن داریم احساس میکنیم بیشتر پول خرج کردیم تا زمانی که از عابر استفاده میکنیم." کاپلن بر این باور است که پول نقد مثل جیره ی غذایی است سعی میکنیم اگر اول هفته آن را بدست آوردیم تا آخر هفته استفاده کنیم و در واقع میخواهیم تا آخر هفته پول برایمان بماند. کاپلن میگوید: "وقتی شخصا به خرید میروم و از پول نقد استفاده میکنم سعی میکنم کمتر خرج کنم و صرفه جویی را فراموش نکنم."


برخی از افراد زیاد دوست ندارند کارت عابرشان را دست فروشنده بدهند و ترجیح میدهند خودشان کارت بکشند یا نقدی حساب کنند در کل برخی به دلیل تراکنش های ناموفق و یا دادن رمز خود به فروشنده احساس خوبی نسبت به عابر بانک ها ندارند بنابراین آنها خرید با پول نقد را ترجیح میدهند و احساس امنیت مالی بیشتری دارند تا زمانی که بخواهند رمزشان را برای خرید به فروشندگان بگویند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► اجاره پورشه پانامرا، روزی ۷ میلیون تومان!
بدهکاران بانکی از خدمات بانکی محروم می شوند ◄

مطالب مرتبط
بنر