آی واچ یا گلکسی گیر 2

يكشنبه ، 3 فروردين 1393 ، 07:22


با روی کار آمدن تکنولوژی های پوشیدنی، دو شرکت اپل و سامسونگ که مدت طولانی ای است که باهم در رقابت تنگاتنگی هستند، قصد دارند ساعت های هوشمند خود را به زودی روانه بازار جهانی کنند. البته شرکت سامسونگ در سال گذشته نسخه اول گلکسی گیر را به بازار جهانی عرضه کرد و توانست آن را به یکی از گجت های محبوب سال 92 تبدیل کند. شرکت سامسونگ در کنگره جهانی موبایل به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد دومین نسخه این ساعت هوشمند را به بازار جهانی عرضه کند.

 


در سال 93 شرکت اپل اولین تکنولوژی پوشیدنی خود که آی واچ نام دارد را به بازار عرضه خواهد کرد. مدتی است که این شرکت عنوان کرده که در حال کار روی این ساعت هوشمند است ولی هیچ تصویر رسمی ای از آن منتشر نشده.
طبق خبرها اپل هنوز در حال تست نمونه های آی واچ با سه اندازه نمایشگر ۱.۴ و ۱.۵ و ۱.۶ اینچ است. قرار شده LG و RiTDisplay به عنوان دو تامین کننده اصلی ساخت نمایشگر هایی Flexible OLED را برای این محصول بر عهده بگیرند. RiTDisplay شیشه مورد نیاز برای دستگاه را هم خواهد ساخت.


سامسونگ هم گیر 2 را به بازار عرضه خواهد کرد. سیستم عامل گیر 2، دیگر اندروید نخواهد بود و سامسونگ تصمیم گرفته از سیستم عامل جدید خودش که "تیزن" نام دارد در این ساعت هوشمند بهره ببرد. دومین گلکسی گیر از یک پردازنده دوهسته ای 1 گیگا هرتزی بهرمند است که برای یک ساعت هوشمند بسیار مناسب به نظر می آید.
در گلکسی گیر 2 سنسور های بسیاری قرار گرفته که برای بررسی وضعیت سلامتی بسیار مفید هستند. باتری گیر 2 توانی برابر 315 میلی آمپر دارد و از لحاظ حافظه داخلی همچون اولین نسخه گلکسی گیر خواهد بود.


هنوز مشخص نیست که کدام برند، برنده این رقابت باشد؛ ولی مشخص است که اپل تمام انرژی خود را گذاشته و از طرفی سامسنوگ دومین تجربه اش را به نمایش خواهد گذاشت و این رقابت برای هر دو بسیار سخت خواهد بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► تعادل بین کار و خانواده(2)
تعادل بین کار و خانواده(1) ◄

مطالب مرتبط
بنر