چگونه از بودجه ی محدود استفاده کنیم؟

دوشنبه ، 11 فروردين 1393 ، 09:31


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر مطالب ذیل به شما کمک میکند تا پولتان را مدیریت کنید.

 


1-همیشه لیستی از هزینه هایتان تهیه کنید تمام هزینه هایی را که در طول یک ماه پرداخت میکنید را یادداشت کنید مثل اجاره خانه، چک، رسید های خرید، قبوض، هزینه های مربوط به تمیرات خودرو و... . مطمئن شوید که تمام این پرداختی ها درست محاسبه شده باشند حتی زمانی هم که به مسافرت می روید این هزینه ها را در سفرتان یادداشت کنید.


2- حجم بدهی هایتان را افزایش ندید اگر این بدهی ها زیاد باشند از درآمد ماهیانه تان بیشتر خواهند شد.


3- همیشه یک حساب پس انداز جداگانه داشته باشید. عادت کنید که مبلغی را ماهیانه در این حساب قرار دهید البته بعد از اینکه تمام هزینه های ماهیانه تان را پرداخت کردید حتی اگر بتوانید هر ماه مبلغ اندکی را هم پس انداز کنید در دراز مدت میتوانید به عنوان یک پشتوانه مالی روی این مبلغ پس اندازی تان حساب کنید.


4-برای دوران بازنشستگی خود پس انداز کنید. اگر از حقوق ماهیانه تان پولی باقی ماند آن را در یک حساب جداگانه برای دوران بازنشستگی تان ذخیره کنید برخی از بانک ها می توانند این کار را برای شما انجام بدهند. همچنین برای دوران بازنشستگی میتوانید از صندوق بازنشستگی و وام های دوران بازنشستگی هم استفاده کنید. با داشتن سابقه کار طولانی مدت پس از بازنشستگی از این سابقه ی کاری تان برای گرفتن وام استفاده کنید.


5- از بن های مختلف برای خرید استفاده کنید یا کارت هایی که دارای تخفیف هستند میتوانند به اقتصاد خانواده تا حدی کمک کنند.


6-از فروشگاه هایی که تخفیف میدهند خرید کنید شاید گشتن و یافتن اینگونه فروشگاه ها کار مشکلی باشد اما شما با این کار بخشی از پولتان را ذخیره میکنید. با این کار شما به اقتصاد خانواده کمک میکنید.


7-همیشه برای خرید پوشاک از بازار و یا فروشگاه ها استفاده کنید زیرا که تنوع قیمت فروشگاه ها بیشتر است و شما میتوانید با قیمت مناسب تری خرید کنید این نکته را هم فراموش نکنید که شستن بیش از اندازه ی لباس ها باعث از بین رفتن آن ها می‌شود. شود.


8-بهتر است همیشه علاوه بر عابر بانک پول نقد هم همراه داشته باشید گاهی اوقات کارت های عابر شما را به خرید بیشتر وسوسه میکنند اما پول نقد به شما اجازه ی بیش از حد خرید کردن را نمیدهد بنابراین شما خرید معقولانه تری خواهید داشت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ۱۱ ویژگی که مردان از آن محروم اند
این "شغل" ها را انتخاب نکنید! ◄

مطالب مرتبط
بنر