ماموریت بانک مرکزی برای تعیین هزینه خانوار

دوشنبه ، 11 فروردين 1393 ، 13:49



رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی از تکلیف بانک مرکزی برای تعیین هزینه خانوارها با جمعیت متفاوت خبر داد و گفت: پس از تعیین این شاخص و جمع آوری خود اظهاری مردم در مورد حذف دهک ها ی بالا از دریافت یارانه نقدی تصمیم گیری خواهد شد.
مهر:رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی از تکلیف بانک مرکزی برای تعیین هزینه خانوارها با جمعیت متفاوت خبر داد و گفت: پس از تعیین این شاخص و جمع آوری خود اظهاری مردم در مورد حذف دهک ها ی بالا از دریافت یارانه نقدی تصمیم گیری خواهد شد.

ارسلان فتحی پور با اشاره به رایزنی های دولت و مجلس در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: مقرر شد بانک مرکزی هزینه زندگی معمولی خانوارها با جمعیت های مختلف را به تفکیک تعیین کند.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از تعیین این شاخص و خود اظهاری مردم در مورد در آمد ماهیانه شان تکلیف دهک هایی که از دریافت یارانه نقدی باید حذف شوند مشخص می شود.

فتحی پور افزود: بنابر این هزینه خانوار و در آمد آن بر مبنای خود اظهاری تطبیق داده شده و دهک های بالای جامعه از دریافت یارانه نقدی حذف می شوند.با اجرای این راهکار بی عدالتی در دریافت یارانه از بین خواهد رفت.

فتحی پور با بیان اینکه در مورد راهکارهای افزایش قیمت حامل های انرژی هنوز جلسه ای بین دولت و مجلس برگزار نشده است گفت: مقرر شده دولت سناریوهایی را در این خصوص تنظیم کند اما قطعا افزایش قیمت ها با شیب ملایم خواهد بود که به مردم فشار وارد نشود.

رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک وزیر اقتصاد با کمیسیون در خصوص راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: کارگروهی در کمیسیون اقتصاد برای بررسی راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است و تلاش کردیم با زیر مجموعه هایی که با اقتصاد مقاومتی در ارتباط است مثل سیستم بانکی، سیستم مالیاتی، مناطق آزاد، گمرک و شرکت های تجاری جلسات مشترک داشته باشیم، تا با همکاری دولت طرح و لایحه برای اجرای این سیاست ها تنظیم کرده و گزارش عملیاتی اقدامات خود را  تا پایان سال 93 با استحضار رهبری انقلاب برسانیم که از هر گونه شعار زدگی به دور باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► هشدار شرکتهای خارجی به وجود فساد اداری در ایران
اسکناس هایی که به دروغ جیب مردم را پر کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر