24 راه مختلف برای بهبود اوضاع مالی و زندگی در سال 2014(1)

شنبه ، 16 فروردين 1393 ، 08:34


در سال جدید تصمیم بگیرید که برنامه های منظم تری برای دخل و خرج تان تنظیم کنید تا اوضاع مالی خود را بهبود بدهید اگر با برنامه خرج کنید نسبت به سال قبل اوضاع مالی بهتری خواهید داشت. آیا آماده هستید تا با یک الگوی مناسب هزینه های خود را مدیریت کنید و پول بیشتری ذخیره کنید؟ به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر تحقیقات نشان داده که کمتر کسی که میل به  پول در آوردن و ثروتمند شدن نداشته باشد بنابراین 24 راه مختلف برای بهبود شرایط مالی در زندگی وجود دارد تا در سال جدید بهتر برنامه ریزی کنیم تا پول خود به جا خرج کنیم.


1-حس خوب نسبت به پول
شاید در گذشته خیلی نسبت به پول خرج کردن و پول در آوردن حساس نبودید یا شاید طرز استفاده از آن را نمیدانستید اما در سال جدید سعی کنید احساس تان را تغییر دهید پول را جدی تر بگیرید مخصوصا در مورد خرج کردن بیش از اندازه دقت کنید. تسلر لینده کارشناس اقتصادی بر این باور است که "خیلی از مشکلات مالی به دلیل بی برنامه خرج کردن و تکرار اشتباهات گذشته در این زمینه است. خیلی از افراد باید از پول درک درست پیدا کنند باید ارزیابی شان نسبت هزینه، درآمد و خرج کامل تر شود".


2-اهداف مالی خود را مشخص کنید
اهداف مالی شما در سال جدید چیست میتوانید به سادگی این اهداف را مشخص کنید مثلا در سال جدید میخواهید چه کارهایی انجام دهید که به شرایط مالی تان کمک کند یا سرمایه گذاری هایی که انجام می دهید در چه زمینه هایی است. برای کمک به افزایش شانس موفقیت در زمینه اهداف خود باید با برنامه ریزی جلو بروید همیشه باید پولی را برای ذخیره در نظر بگیرید و از این ذخیره در مواقع ضروری استفاده کنید که خود این ذخیره مالی هم نیاز به برنامه ریزی دارد.


3-صرفه جویی در هزینه های خودرو
خودرو همیشه نیاز به هزینه های تعمیر دارد اما علاوه بر این اگر رانندگی صحیحی داشته باشیم از خیلی از این هزینه ها جلوگیری می شود. مخصوصا اگر خدایی نکرده دچار حادثه و تصادف بشوید باید هزینه هایی را بپردازید که شاید با اندکی دقت در رانندگی از صرف این هزینه ها جلوگیری شود. خوردرو باید همیشه مورد بازدید و بررسی کارشناس قرار بگیرید تا سالم بماند از جمله تعمیر و تنظیم روغن، موتور، لاستیک ها و غیره شاید با همین بررسی های کوچک از هزینه های زیاد تعمیرات جلوگیری شود.


4-بهبود شرایط مالی
ورشکستگی و بدهی هم جزئی از زندگی روزمره ی خیلی از افراد است اما مهم تر از همه تجربیاتی است که شاید خیلی از اوقات از این فراز و نشیب ها بدست می آید شاید در این مسیر حمایت مالی افراد خانواده و نزدیکان هم باشد اما باید تا جایی که میتوانید کمتر ریسک کنید بهبود شرایط مالی در برخی از موارد مثل ورشکستگی نیاز به زمان دارد بنابراین دقت کنید در زندگی حساب و کتاب دخل و خرج تان  مرتبا توسط شخص شما یا فردی از خانواده که مدیریت مالی خوبی دارد انجام شود.


5-هر چیزی را نباید بخرید
هر کالایی را نباید به صرف اینکه جلوه یا زرق و برقی دارد خریداری کنید در خرید کالاها دقت کنید مورد نیاز شما باشد خیلی از اوقات ما با خرید برخی از کالاهایی که مورد نیاز مان نیست توان خرید چیزهای ضروری تر را از خودمان سلب میکنیم.


6-هزینه ها را کاهش دهید
اگر ماهیانه هزینه هایی را که دارید یادداشت کنید متوجه میشوید که میتوان در خیلی از این هزینه ها صرفه جویی کرد. هزینه های اینترنت، موبایل و تلفن قابل اندازه گیری هستند و استفاده ی بیش از حد از آنان باعث صرف هزینه های اضافی میشود.


7-استفاده از تکنولوژی برای صرفه جویی

تکنولوژی روزانه پیشرفت میکند و در جهت سهولت زندگی به کمک انسان می آید شاید استفاده از تکنولوژی در خیلی از موارد هزینه بر باشد اما گاهی اوقات ما با استفاده از تکنولوژی میتوانیم به صرفه جویی در زندگی کمک کنیم تحقیقات و پژوهش هایی که در زمینهصنعت انجام میشود به زندگی بهتر و آسان تر کمک میکند اما بیش از همه باید در راه صرفه جویی گام بردارد.


8-استفاده از خدمات
خدماتی که روزانه به ما ارائه میشود باید مورد استفاده ی درست قرار بگیرید از تلفن های همگانی ساده تا حمل و نقل عمومی به نوعی به اقتصاد جامعه هم کمک میکند. گروه تحقیقاتی جی دی با بررسی و رتبه بندی خدمات شهری مردم را به استفاده از این خدمات برای اقتصادی عمل کردن تشویق میکنند.


9-پس انداز خودکار
ماهانه پس انداز کردن عادت خوبی است که باید آن را به دیگران هم یاد بدهیم از قدیم هم مردم پول هایشان را کنار میگذاشتند و به روش های سنتی پول جمع میکردند امروزه هم میتوانیم با پس انداز پول در بانک آینده ی بهتری داشته باشیم.


10-تصمیم به کسب درآمد بیشتر
باربارا استنی نویسنده کتب در امور مالی زندگی معتقد است اولین گام برای کسب درآمد پاسخ مثبت به فرصتهای استثنایی در زندگی است. خیلی از افراد شانس خود را در زندگی از دست میدهند و پس از گذشت چند سال تازه به فکر درآمد زایی بیشتر می افتند بنابراین سعی کنید درآمد زایی بیشتری داشته باشید و فرصت ها را از دست ندهید.


11-علاقه شدید به پول
کیت نورساب نویسنده ی کتاب "پول، داستان عشق" معتقد است علاقه برخی افراد به پول بیشتر به دلیل زحمتی است که برای بدست آوردن آن متحمل می شوند به همین دلیل خیلی از افراد مخصوصا خانم ها مدیریت مالی بهتری دارند خانم ها همیشه در پول خرج کردن وسواس بیشتری به خرج میدهند. اما در کنار همه ی اینها پول میتواند استرس زا باشد هنر استفاده درست از پول باید آموزش داده شود شاید خیلی از افراد هنوز نمیدانند چطور باید پول خرج کنند.


12-استفاده ی کمتر از شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی و اینترنت وقت زیادی از افراد میگیرد و اخیرا هم برای تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرند اما بهتر است برای تبلیغات کاری از رسانه های جمعی مثل رادیو، روزنامه و مجلات استفاده کنیم و در نهایت وب سایتی از محصولات تهیه کنیم این کار علاوه بر صرفه جویی باعث اگاهی بیشتر خواهد شد اشکال خیلی از شبکه های اجتماعی وجود کلاهبردارانی است که از این فرصت ها برای سود جویی استفاده می کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،16 فروردین 93
تصميمات جديد یارانه ای در تعطيلات نوروزی ◄

مطالب مرتبط
بنر