24 راه مختلف برای بهبود اوضاع مالی و زندگی در سال 2014(2)

يكشنبه ، 17 فروردين 1393 ، 11:49


در گزارش قبلی 12 راه مختلف برای بهبود شرایط مالی معرفی شد در ادامه 13 مورد دیگر را معرفی خواهیم کرد.


13-استفاده از بانک
خدمات بانکی در دنیای امروزی کمک بزرگی به ما میکند تا در هزینه های مان صرفه جویی کنیم. بانک در زمینه های مختلف خدماتی را به مشتری ها ارائه میدهد که روزانه نیازی هم به مراجعه به خود شعب نیست خوب است از این امکانات استفاده کنید گذشته از تسهیلات بانکی تمام امورات مربوط به پرداختی ها را از طریق اینترنت بانک یا تلفن بانک انجام دهید.


14-بیمه را فراموش نکنید
بارها و بارها از مزایای بیمه و فواید آن شنیده اید بیمه نوعی سرمایه گذاری است و در واقع شما با پرداخت حق بیمه در آینده از بازنشستگی آن برخوردار خواهید بود فراموش نکنید صرفه جویی در هزینه های درمانی با پرداخت بیمه امکان پذیر خواهد بود.


15-حساب های کوتاه مدت باز کنید
حساب کوتاه مدت دارای اندک میزانی از سود خواهد بود که به شما کمک می کند ذخیره تان افزایش یابد.


16-از مالیات فرار نکنید
اکثر کارشناسان اقتصادی معتقد هستند مالیات به شهر سازی کمک خواهد کرد بنابراین نباید از پرداخت آن فرار کنیم خیلی از افراد نسبت به پرداخت مالیات میل چندانی ندارند اما فراموش نکنید که با پرداخت مالیات سهم خود را در استفاده از خدمات شهری که برای شما فراهم میشود می پردازید.


17-اوقاتی را با فرزندان تان بگذرانید
بورلی کلری نویسنده کتاب های کودکان بر این باور است که والدین باید همیشه و به طور روزانه اوقاتی را برای خواندن کتاب یا تماشای کارتون با فرزندان شان بگذرانند شاید این مورد ارتباطی هم به اوضاع مالی و اقتصادی نداشته باشد اما همه ی زندگی در پول و ثروت خلاصه نمیشود خوب است بدانید که کودکان باید از ابتدا راههای صرفه جویی کردن و درست پول خرج کردن را از شما بیاموزند پس شما باید با درست مصرف کردن این را به کودکان تان آموزش دهید.


18-از کارت های عابر بانک درست استفاده کنید
کارت های عابر جزء وسایل شخصی ما محسوب میشوند البته که استفاده از آنها به جای پول نقد تحسین شده است اما باید جانب احتیاط را رعایت کنید و هر چند وقت یکبار رمز کارت خود را تغییر دهید.


19-خرید پوشاک
پوشاک را همیشه از فروشگاه های بزرگ که تنوع قیمتی دارند تهیه کنید. خرید پوشاک باید همیشه به نحوی باشد که با نیاز شما در نظر گرفته شود همیشه برای خرید لباس های زمستانی پول بیشتری صرف میشود تا لباس های تابستانی بنابراین سعی کنید برای تابستان لباس های ارزان قیمت تری تهیه کنید.

20-پس انداز برای موارد ضروری
تحقیقات نشان داده که بیشتر مردم آمریکا برای موارد ضروری در زندگی روزمره اغلب پس انداز کافی ندارند بنابراین این نکته زیاد مورد توجه قرار می گیرد و از سوی بانک های تبلیغات فراوانی برای تنوع حساب هایی که وجود دارد انجام میشود.


21-کارت های هدیه
کارت های هدیه که در بانک های مختلف عرضه می شود نیز برای صرفه جویی در هزینه ها مناسب هستند این کارت ها اغلب دارای مبلغ مشخصی بوده و شما میتوانید با توجه به اعتبار بانکی مبلغ آن ها را نیز افزایش دهید.


22-بلیط های مسافرتی
ترجیحا بلیط سفر را از آژانس های هواپیمایی معتبر تهیه کنید در ضمن اگر در فصولی که مسافرت کمتر انجام میشود بلیط تهیه کنید از تخفیف هم برخوردار خواهید شد در این فصول نرخ بلیط هم کمتر است و سفر اقتصادی تری خواهید داشت.


23-استرس پولی نداشته باشید
طبق تحقیقاتی که انجمن مالی و اعتباری مک گراهیل از 1000 نفر از مردم انجام داده مشخص شده که 23 درصد از این افراد روزانه 2 ساعت استرس مالی و کاری دارند که این خود باعث بروز بیماری های عصبی میشود.


24-با همسرتان صادق باشید
در مورد مسائل مالی با همسرتان صادقانه سخن بگویید همیشه همسرتان را از جریان مالی و پولی زندگی باخبر کنید. در خیلی از مواقع شما با صحبت با اعضای خانواده استرس مالی تان را کاهش میدهید و همچنین می توانید از ایده های آنان نیز در زمینه ی مالی و هزینه های زندگی استفاده کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

► اختلال در سايت رفاهی!
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 17 فروردین 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر