استرس در محیط کار چه می کند؟

چهارشنبه ، 20 فروردين 1393 ، 14:18

ایجاد تنش و استرس در شرکت های بزرگ آمریکایی بیش از حد معمول است. طبق مطالعه ای که اخیرا از 1350 کارمند انجام شده از هر 3 نفر یک نفر ساعات کاری خود را در هفته به میزان 5 ساعت یا بیشتر دچار تنش و استرس است.

بررسی ها در این زمینه نشان میدهد خیلی از افراد رابطه ی مستقیمی بین سن و استرس قائل هستند برخی بر این باورند که افراد جوان استرس بیشتری دارند اما برخی دیگر بر این باورند که افراد مسن تر دارای استرس میشوند.

 

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر موارد زیر کمک می کند تا استرس را در محیط های کاری کاهش دهیم.
محیط کاری باید دارای هدف مشخص باشد نظم کاری باعث نظم کارمندان می شود. در محیط کاری باید اساس کار تعریف شده باشد در این صورت استرس کاری کاهش می یابد.


نگرانی های تان را بابت کار بازگو کنید. همیشه نظرتان را در مورد مسائل مختلف کاری بیان کنید این اصل ارتباطی به سن شما یا دیگر کارمندان ندارد ممکن است نگرانی های شما با گفت و گو با دیگران حل شود.


اگر کسی از همکارانتان دچار استرس و مشکل شده است بهتر است با یکدیگر آن را حل کنید اگر تنش کاری در محیط به وجود می آید اجازه دهید ابتدا همه چیز به حال قبل بازگردد سپس در مورد آن با دیگر کارمندان صحبت کنید.


نگرانی های تان را با دیگران به اشتراک بگذارید دیدگاه خود را بیان کنید و دیدگاه دیگران را بشنوید.
شاید تفاوت در نسل ها باعث تفاوت در میزان استرس باشد اما نباید استرس باعث کندی کار شود همیشه نظر خود را با احترام و صراحت بیان کنید نظرات دیگران را بشنوید تا با این کار به بهبود روابط کمک کنید.

 

► ارتباط رنگ لوگو با نوع تجارت
روند کسل کننده در معاملات بورس ◄

مطالب مرتبط
بنر