5 گام اساسی برای راه انداختن یک کسب و کار خوب

يكشنبه ، 24 فروردين 1393 ، 10:53


برای راه انداختن یک کسب و کار موفق علاوه بر وجود سرمایه باید توانایی و انگیزه ی کافی داشت. همچنین مسئولیت پذیری نیز امر بسیار مهمی در راه انداختن یک کسب و کار موفق است. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر 5 گام اساسی در راه انداختن یک کسب و کار خوب به شما میکند که اگر علاقه مند به آغاز به کار جدید هستید به این 5 گام اساسی توجه کنید.


1-به صدای قلب خود گوش دهید
برای راه اندازی یک کار باید ابتدا از نظر روحی و قلبی آمادگی داشته و علاقه مند به شروع آن باشید. ممکن است برای شروع نظر اطرافیان را هم بپرسید و از تجربیات آنها هم استفاده کنید اما چیز مهمتری که به شما کمک خواهد کرد همان ندای درونی شماست. شما قلبا علاقمند به آغاز کاری هستید این کار میتواند بازگشایی یک رستوران یا هر چیزی که شما در ذهن خود به آن بیشتر مایل هستید باشد بنابراین برای تصمیم گیری درست به صدای قلب خود گوش دهید. اگر نگران سرمایه گذاری هستید میتوانید از کارآفرینان دیگری که مثل شما مایل به راه اندازی یک کار موفق هستند کمک بگیرید.


2-برنامه ریزی
گام دوم برای شروع یک کار خوب برنامه ریزی است. خیلی از افراد در ابتدا فکر میکنند میتوانند با سرمایه و اندک تعدادی نیروی کار یک کسب و کار خوب داشته باشند اما این امر با وجود برنامه امکان پذیر خواهد بود. طرح کاری موفق و برنامه ریزی صحیح باعث موفقیت اشخاص در کسب و کارشان میشود. پروفسور ویلیام بی فارغ التحصیل دانشگاه کلمسون در کارولینای جنوبی خود یک کار آفرین است او تحقیقی را روی بیش از 800 نفر انجام داده که شروع به یک کسب و کار جدید کرده اند و به این نتیجه رسیده است که افرادی که طرح کاری داشتند شانس بیشتری برای موفقیت در زمینه ی کاری بدست آوردند.


3-ارزش تجارت شما
اگر کار خود را با سرمایه ی خود آغاز کنید ارزش بیشتری خواهد داشت این به این معناست که سرمایه گذاری شخصی افراد برای راه اندازی کسب و کارشان هرچقدر اندک هم باشد ارزش بیشتری پیدا خواهد نمود و اگر شما برای کار خود ارزش قائل باشید دیگران هم برای کار شما ارزش قائل خواهند بود.


4-یافتن محل مناسب
محل کار باید با توجه به موقعیت شغلی و البته میزان سرمایه گذاری شما انتخاب شود. ایرنه دیکی، استاد مدیریت و بازاریابی در دانشگاه دایتون معتقد است برای راه اندازی یک فروشگاه حتما باید مکان و محل مناسبی که ظرفیت پیشرفت بالایی داشته باشد را انتخاب کنید. مثلا همیشه در اطراف پارک ها، مدارس، بیمارستان ها نیاز بیشتری به وجود یک فروشگاه بزرگ احساس میشود یا حتی رستوران ها هم باید موقعیت محلی ایجاد شوند.


5-اولین مشتری های خود را پیدا کنید

همیشه سعی کنید در برخورد با اولین مشتری ها مشتری مداری شما به گونه ای باشد که مشتری دائم شما بشوند. با ارائه ی خدمات و محصولات به آنها می توانید بازار کارتان را رونق ببخشید. مشتری ها هستند که میزان بازخورد فعالیت های شما را نشان میدهند هر چقدر مشتری بیشتری داشته باشید نشان از مدیریت صحیح شما خواهد داشت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 24 فروردین 93
راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی ◄

مطالب مرتبط
بنر