گران‌ترین‌ها در جهان+تصاویر

دوشنبه ، 25 فروردين 1393 ، 09:04



مواد و اجسامی به غیر از طلا وجود دارند که هر گرم آن خیلی گران‌تر از طلاست.
وقتی صحبت از گرانی و ثروتمندان می‌شود اولین موضوعی که به ذهن خطور می‌کند طلاست؛ با اینکه این فلز گران قیمت خیلی با ارزش است اما گران‌تر از آن هم در دنیا وجود دارد.


 


پالادیوم – از عنصرهای شیمیایی است یکی از فلزات کمیاب به رنگ نقره‌ای و سفید که از نظر شیمیایی مانند پلاتین است ولی پلاتین نیست و از معادن مس و نیکل بدست می‌آید؛ در سال 1803 توسط «ویلیام هاید وولاستون» در یک معدن پلاتین در آمریکای جنوبی کشف شد، اسم این عنصر برگرفته از الهه یونانی خرد است.

پالادیوم در مجاورت هوا سیاه نمی‌شود، در کوه‌های اورال استرالیا، اتیوپی و آمریکای شمالی و جنوبی یافت می‌شود اما اکثر پالادیوم مصرفی بدلیل صرفه اقتصادی از معادن نیکل و مس در آفریقای جنوبی و انتاریوی کانادا استخراج می‌شود، در زمانی که به آن حرارات داده شود به میزان زیاد کشیده و نرم شده، در دمای سرد سفت و محکم می‌شود.

پالادیوم یک فلز واسطه است و برای تولید کاتالیزوری و در جواهرات و ساعت استفاده می‌شود. هرگرم آن 6.2 یورو است.


زعفران –
گیاهی از تیره زنبقیان، سرده زعفران، زعفران گیاهی کوچک و چند ساله به ارتفاع 10 تا 30 سانتی متر است و دارای بوی معطر با طعم و رنگ عالی است و کاربردهای فراوانی در تولید فرآورده های غذایی، دارویی و شیمیایی دارد، ریشه این واژه به پارسی باستان برمی‌گردد، سابقه کاشت زعفران در ایران به بیش از 3000 سال پیش برمی‌گردد، این طلای سرخ یا طلای کویر از هر 110 تا 170 گل تازه آن یک گرم و از حدود 150 گل یک کیلو زعفران خشک به دست می‌آید، ایران در زمینه کاشت زعفران مقام اول را دارد، اسپانیا مقام دوم و هندوستان، جزایر اسپرون روسیه، سنگاپور، مالزی، ژاپن، تایوان، چین، فرانسه، ایتالیا، آلمان، استرالیا و یونان مجمموعا مقام سورم را به خود اختصاص داده‌اند.

هرگرم آن 30 یورو است.

 


هروئین – ماده مخدری از مشتقات مرفین شدیدا اعتیادآور است، این ماده تقریبا در همه کشورهای دنیا غیر قانونی است، اولین نوبت مصرف هروئین باعث ایجاد احساس تهوع و یا استفراغ می‌شود و مصرف زیاد باعث بروز بی حسی شدید، کما، تشنج و اختلالات تنفسی می‌شود. قیمت هرگرم 40 یورو است.


طلا – طلا یا زر عنصری است نرم و چگال و شکل پذیر به رنگ زرد روشن و براق که در مجاورت هوا و آب زنگ نمی‌زند و تیره نمی‌شود، از نظر شیمیایی فلزی واسطه است و هرگرم آن 41.2 یورو است.


رودیم – یکی از فلزات گروه پلاتین است و بسیار کمیاب و گران بهاست و در ساخت جواهرات کاربرد دارد، یک لایه بسیار نازک رودیم می‌تواند درخشش و جلای قابل توجه و مقاومت بالایی در مقابل فرسایش و تیرگی به جواهرات بدهد، رنگ خاص طلای سفید به دلیل همین روکش رودیم است حتی از رودیم به عنوان روکش نقره و جواهرات بدلی استفاده می شود. قیمت هرگرم 42.1 یورو است.


پلاتین – یکی از عنصرهای شیمیایی و از فلزات است، از گروه فلزات واسطه به رنگ سفید و خاکستری است، شکل پذیر، یکی از با ارزش‌ترین فلزات گران بها محسوب می‌شود، از نادرتین عناصر در پوسته زمین است، برای ساخت زیورآلات استفاده می‌شود، مقاومت پلاتین در مقابل تیرگی و خوردگی بسیار بیشتر از طلاست و در سطح لابراتواری از سیم‌های پلاتین برای استفاده در الکترودها استفاده می‌شود، در ساخت ظرف‌های مخصوص ذوب فلز کاربرد دارد، در ساخت ابزارهای مختلف پزشکی، پروتزهای دندان پزشکی، ترموکوپل‌ها و اتصال‌های الکتریکی نیز استفاده می‌شود، از برخی از ترکیبات دارویی حاوی پلاتین برای شیمی درمانی برخی انواع سرطان استفاده می‌شود، نمک‌های پلاتین خطرات ژنتیکی، سرطان، حساسیت‌های پوستی، تخریب ارگان‌های بدن مانند معده، کلیه و مغز استخوان و سیستم شنوایی دارد اما به عنوان فلز، خطر جدی برای انسان ندارد. قیمت هرگرم آن 42.1 یورو است.

 


کوکائین – از برگ‌های درخت کوکا استخراج می‌شود، در آمریکا تزریق کوکایین، خواه به تنهایی با به صورت ترکیب با هروئین رواج دارد.

تزریق های مکرر همراه با سوزن‌های مشترک احتمال خطر عفونت ویروس اچ آی وی را افزایش می‌دهد، اگر چه مثل مواد افیونی مسمومیت ندارد اما در مصرف بالا می‌تواند کشنده باشد، بر روی قلب اثر سمی دارد و در سیستم عروقی، قلبی فرسودگی ایجاد می‌کند، باعث ایست قلبی و حوادث عروقی و مغزی دارد و موجب مسمومیت عصب می‌گردد. هرگرم آن 70 یورو است.

 


مت آمفتامین – در بازار سیاه به نام شیشه معروف است، یک ماده روان گردان و محرک اعصاب است، تاثیر مستقیم برمکانیسم‌های مغز، شادی و هیجان در فرد ایجاد می کند، باعث اختلال شدید در خواب و یا بی خوابی شدید می‌شود، مصرف کننده دچار بی اشتهایی شدید شده و ساعت‌ها و حتی تا روزها اشتها به غذا ندارد و باعث تشنگی می‌شود و مصرف کننده مجبور است مقدار زیادی آب بنوشد. قیمت هرگرم آن 72.6 یورو است.


شاخ کرگدن –
کرگدن جانوری پستاندار، گیاهخوار و خطرناکی است به خاطر شاخ هایش به صورت غیر قانونی شکار می‌شود و نسل بعضی گونه های آن در معرض خطر انقراض است، شاخ کرگدن نزدیک بینی‌اش است، در چمن زارها و جنگل‌های مناطق گرمسیری زندگی می‌کند و همیشه در نزدیکی آب است، حس شنوایی و بویایی خوبی دارد اما دیدش ضعیف است، پوستش کلفت است، شاخ کرگدن گران‌تر از طلا و کوکائین است، ماده اصلی تشکیل دهنده شاخ کرگدن، کراتین است یعنی همان ماده‌ای که در ناخن انسان‌ها نیز به وفور یافت می‌شود. قیمت هرگرم 79.8 یورو است.



پلوتونیوم – یک عنصر شیمیایی رادیواکتیو، یکی از مواد مهم شکفت هسته‌ای در سلاح‌های هسته‌ای پیشرفته است، ظاهری نقره‌ای رنگ دارد و هنگامی که اکسید می‌شود رنگش تا حدی به زرد تیره می‌گراید، هرگرم آن 2902 یورو است.


پائینتی -
یک ماده معدنی بسیار نادر است، ترکیبات شیمیایی شامل کلسیم، زیرکونیوم، بور، آلومینیوم و اکسیژن است، نادرترین جواهر در جهان است، برخی معتقدند شفابخش است و هرگرم آن 6530 یورو است.

 

 


تافیت - یک ماده معدنی بنفش نادرتر از الماس، نوعی یاقوت هرگرم آن 1814 و 14512 یورو است.  

 


تریتیوم – به ایزوتوپی از هیدروژن می‌گویند که عدد جرمی آن 3 است یعنی 1 پروتون و دو نوترون که طبق قاعده پاولی باید رادیواکتیو باشد و بیشتر برای ساخت موادی که از خود نور منتشر می‌کنند بکار برده می‌شود. قیمت هرگرم آن 21.768 یورو است.


الماس – یکی از سنگ‌های قیمتی و یکی از آلوتروپ‌های کربن است که در فشارهای بالا پایدار است، الماس‌های رنگی گران‌تر از شفاف آن است. هرگرم الماس 39.907 یورو است.


 

کالیفرنیوم 252 – عنصر شیمیایی است که بسیار نادر است و هرگرم آن 19.590 میلیون یورو است.

 


ال اس دی – نام شیمیایی اسید لیزرجیک دی اتیل آمید دارویی است، به شکل قرص یا کپسول‌های ژلاتینی به صورت غیر قانونی تولید شده و با نام‌های مستعار زیادی از جمله اسید فروخته می‌شود، این کاغذها را به مربع‌های کوچک تقسیم می‌کنند، تکه‌های کاغذ با تصاویر کارتونی و یا نوشته‌هایی است، مصرف کننده با دنیای واقعی قطع ارتباط می‌کند و دراوهام و خیالات می‌رود، مصرف کننده ممکن است فکر کند رنگ‌ها را می‌شنود و صداها را می‌بیند، قیمت هرگرم آن 2.177 یورو است.

 



پادماده – به طور طبیعی در زمین یافت نمی‌شود، این ماده عجیب می‌تواند به عنوان سوخت برای سفینه‌های فضایی در آینده استفاده شود قیمت هرگرم آن 45.300 میلیارد یورو است.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چه برسر بورس آمد؟
کسانی که بنزین ۴۰۰ تومانی دارندبخوانند ! ◄

مطالب مرتبط
بنر