چه برسر بورس آمد؟

دوشنبه ، 25 فروردين 1393 ، 09:51

 

سقوط چند وقت اخیر بازار بورس علارغم رشدی که  ماه ها شاهد آن بودیم ظاهر نگران کننده ای دارد که دست اندرکاران خرد و سرمایه گذاران این بازار را نگران کرده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، اما آنچه کمتر به آن توجه می شود رشد غیرمنطقی بورس طی ماه های اخیر است که اگر این روند ادامه می یافت ممکن بود برای بازار سرمایه زیان بار باشد. شیب ملایم کاهشی کنونی بازار حاصل اقدامات اصلاحی است که در ماه های پایانی سال گذشته انجام شد و در نتیجه آن این روند کاهشی که پیش بینی می شود تا اردیبهشت ماه هم دوام داشته باشد پیش آمد.

صرف نظر از زیان های کوتاه مدت برخی سرمایه داران برای حفظ بازار سرمایه این روند لازم و در نهایت نجات بخش خواهد بود.

البته بازده واقعی بورس نصف بازدهی است که بازار سرمایه در 10 ماه گذشته رشد کرده است و همین مسئله یکی از عوامل نگران کننده ای است که باید مسئولان به آن توجه کنند. اما لازم است به نظر کارشناسان اعتماد کنیم آنها معتقدند:سهامداران نگران سرمایه های خود نباشند ؛ چرا که با اصلاح شاخص ، قیمتها در سال 93 واقعی تر خواهند شد .

بورس مکانی برای سرمایه گذاری میان مدت است نه کوتاه مدت ، بنابراین سهامداران از افت و خیز روزهای اخیر نگران نباشند .

البته این حقیقت آشکار است کسانی که در دوسال اخیر پولشان را در بازار سرمایه ، سرمایه گذاری کرده اند، آن قدر سود کرده اند که تنزل چند هفته اخیر تاثیری در روند تغییر دارایی هایشان ایجاد نمیکند .

بازار سرمایه آیینه اقتصاد هرکشوری است آیینه ای که مدتی با وضع موجود بازار چندان همخوانی نداشت اما این روز ها می رود تا شکل منطقی به خود بگیرد.

به نظرمی رسد با منطقی شدن بازار سرمایه و طی ماه های آتی بتوان روزهای خوبی را برای بورس کشور پیش بینی کرد به شرط آنکه کمی صبر کنیم و به آینده امیدوار باشیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► کاریکاتور/ اصلاح قیمت ها
گران‌ترین‌ها در جهان+تصاویر ◄

مطالب مرتبط
بنر