رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: کلاهبرداران با جعل صدای مشتریان بانک اقدام به سرقت از حساب آنها در تماس با بانک می کنند.
سرهنگ فریدون رهبریان در گفتگو با مهر، اظهار داشت: پرونده های متعددی در سال ۹۱ و ۹۲ در خصوص کلاهبرداری از بانکها با تقلید صدای صاحبان حسابها تشکیل شد. در این روش کلاهبرداران با تقلید صدای مشتریان در تماس با بانک از کارمندان می خواهند اقدام به جابجایی پول از حسابشان به حساب دیگر کنند. برخی از کارمندان نیز بعضاً به دلیل این که فرد از مشتریان خوش حساب بانک است به صورت تلفنی اقدام به این کار می کنند و پس از مدتی مشخص می شود صاحب اصلی حساب هیچ تماسی را با بانک نداشته و کلاهبرداران موفق شدند میلیون ها تومان پول به جیب بزنند.
وی ادامه داد: از آنجا که بانک از حقوقش گذشت نمی کند کارمند متخلف مقصر شناخته شده و برایش پرونده قضائی تشکیل می شود.
به گفته رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، کارمندان باید مراقب تماس های تلفنی باشند و هیچوقت اقدام به جابجایی حساب از طریق تلفن نکنند چرا که این روش از ترفندهای کلاهبرداران است.
وی در مورد کلاهبرداری و سرقت اطلاعات در پوشش ثبت نام هدفمندی یارانه ها گفت: تا کنون هیچ پرونده ای در پلیس آگاهی در این باره تشکیل نشده است. مردم می توانند برای ثبت نام به کافی نت های مجاز مراجعه کنند.
رهبریان در مورد آخرین وضعیت پرونده های کلاهبرداری تلفنی نیز گفت: چندین باند در غرب و شرق استان تهران و برخی استانهای غربی شناسایی و افراد کلاهبردار دستگیر شدند.
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
=================
- کاریکاتور/ اصلاح قیمت ها
- گرانترینها در جهان+تصاویر
- کسانی که بنزین ۴۰۰ تومانی دارندبخوانند !
- خودپردازی که به سارقان حمله می کند!
- بانکی: استخدام های روز ۲۴ فروردین ۹۳
- نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری ۲۴ فروردین ۹۳
- هزار میلیارد تومان معوقه بانکی؛ چه کسی مقصر است؟
- درآمد یکمیلیونی دستفروشان «مترو»
- جزئيات نرخ سود بانك ها و موسسات اعتباري در سال ۹۳
- گرانقیمت ترین بیمارستان در خانه شوماخر +تصاویر
- نوع شناسی شخصیت های مالی