نقش رسانه های اجتماعی در ایجاد شغل

دوشنبه ، 1 ارديبهشت 1393 ، 11:53


همه ی ما از نقش بسیار مهم رسانه ها در امر کار و استخدام میدانیم از لینکدین تا تویتر و حتی فیس بوک که برای ایجاد فضای تبلیغات استفاده میشود. همچنین استفاده از فضای اینترنت برای کارجویان توانسته امکاناتی را برای آنها فراهم آورد تا از بروز ترین اخبارهای استخدامی آگاهی یابند. این بخش از فرآیند کاری را در هر شرکتی قسمت آی تی به برنامه ریزی و سازمان دهی آن میپردازد در واقع پوشش دهی کامل ایمیل های فرستاده شده و تکمیل فرها همه به عهده ی این بخش است اما گروه خبری بانکی دات آی آر از نقش اینترنت در دنیای استخدام برای شما مطالبی فراهم نموده است.

 


استفاده از فضای مجازی و اینترنت برای کارفرما و کارمندان و داشتن ایمیل شخصی یا لینکدین ضرری ندارد اما استفاده صحیح از آنها شاید از نظر خیلی ها هنوز پنهان مانده است. مهمترین چیز برای وب سایت یک شرکت دسترسی راحت کاربران به بخش استخدامی و تکمیل فرم است بنابراین سایت ها باید به روز رسانی شوند و این از وظایف مهم بخش آی تی است یک وب سایت خوب باید برای کارمندان و کسانی که جویا کار هستند همیشه بخش فعال استخدامی داشته باشد.


استفاده از اینترنت در محیط کار توسط کارمندان مشکلی ایجاد نمیکند و اگر در هر زمان وب سایت شما مطالب جدیدی هم اضافه کند بسیار شایسته است البته محدودیت هایی هم باید در استفاده از اینترنت در محیط کار وجود داشته باشد و این محدودیت ها نه برای کار بلکه باید برای مسائل شخصی مثل چک کردن ایمیل و فیس بوک در ساعات کاری باشد. کارمندان باید برای استفاده از اینترنت فقط در زمینه ی کار مجوز داشته باشند.


تمام رزومه هایی که توسط کارجویان ارسال میشود و فرم هایی که تکمیل میگردد باید به دقت بررسی و پیگیری شوند. این فرمها یکی از ستون های اصلی کاری شما محسوب میشوند و در واقع بخش استخدامی در سایت شما نباید غیر فعال باشد حتی اگر استخدام ندارید این قسمت را با درج اخبار مرتبط پر کنید.


بررسی فضاهای آنلاین
استفاده از رسانه های اجتماعی توسط شرکت و سازمان ها برای تبلیغات و ارائه محصول و همچنین استخدام و جذب نیرو است. اما برخی از شرکت ها فضاهای ارتباطی آنلاین دارد که توسط کارمندان پشتیبانی پاسخ دهی به مشتریان و سوالات آنها انجام میپذیرد. رزومه هایی که برای یک شرکت ارسال میشود اغلب دارای اطلاعات شخصی و شماره تلفن و... است که تماما این اطلاعات محرمانه هستند و هرگز نباید مورد دسترس افرادی غیر از مسئولان بررسی به این رزومه ها قرار بگیرد. فضای آنلاین نیز باید دارای محدودیت های تبادل اطلاعات باشد وقتی که فرمی در سایتی تکمیل میشود باید این اطلاعات در بخشی از سازمان و شرکت محفوظ بماند.


یک شرکت همیشه باید دارای فضای اینترنتی سالم باشد فضای اینترنتی سالم باید دارای امنیت کافی باشد تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد بارها و بارها هشدارهایی در زمینه ی حفظ اطلاعات افراد در زمان استخدام داده شده مثل رزومه فرستادن برای سایت های ناشناس یا شرکت های بی نام و نشان. بنابراین استفاده از اینترنت در فضای کاری باید در چارچوب کار باشد.


پس همیشه باید برای انجام استخدام های آنلاین فضای مجازی شبکه خود را از هر لحاظ آماده کنید و از همه مهمتر پیگیری این استخدام هاست یک کارفرمای خوب یاد در کمترین زمان بتواند به رزومه های ارسالی سر و سامان بخشیده و آنها را برای انجام مصاحبه آماده کند این را هم بدانید که ارسال رزومه به هر سایتی ممکن است باعث بروز مشکلات شود بنابراین با تحقیق و بررسی رزومه بفرستید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► آشنایی با مفهوم چند اصطلاح پرکاربرد بورس
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 1 اردیبهشت 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر