جولی پچ وداستان شگفت انگیزش

سه شنبه ، 2 ارديبهشت 1393 ، 13:42


جولی که در زمینه ی تغذیه و سلامت کتاب مینویسد توانسته یکی از کتاب هایش را برای راه اندازی یک فروشگاه بزرگ شکلات استفاده کند. او در سال 2005 کتابش را تمام کرده و در سال 2008 به گشایش یک فروشگاه بزرگ اقدام نموده است. گروه خبری بانکی دات آی آر مصاحبه ای را که با این کارآفرین انجام شده برای شما گرد آوری نموده است.

 

 

لطفاً برای ما از تجارت تان بگویید
ما در زمینه ی شکلات های صنعتی و شکلات هایی که جنبه ی دارویی دارند فعالیت میکنیم و البته اخیرا بخشی را برای فروش انواع طعم دهنده ها، روغن، دانه های روغنی و ... به فروشگاه اضافه نموده ایم. علاوه بر اینها من با کشتی سفرهای بین المللی انجام میدهم و علاوه بر تبلیغات مسافران را با این شکلات های درمانی آشنا میکنم.

آیا قبلا هم به کاری مشغول بودید؟
بله من قبلا در یک شرکت بزرگ پوشاک به عنوان کارشناس فروش فعالیت میکردم.


چگونه این فکر به ذهن شما رسید که فروشگاه تاسیس کنید؟
اخیرا کتابی در این زمینه نوشته بودم این کتاب در زمینه ی خواص دارویی شکلات ها بود و پس از آن تصمیم گرفتم خود فروشگاهی در این زمینه تاسیس کنم. پدرم متخصص تغذیه بود و من هم به این حوزه علاقمند بودم و دائما کتاب هایی در زمینه ی تغذیه و سلامت میخواندم. هجده ماه طول کشید تا توانستم کتابی در این زمینه بنویسم البته به کارآفرینی هم علاقمند بودم. در حال حاضر 2 سال از تاسیس فروشگاه من میگذرد که تمام شکلات ها را خودمان تهیه میکنیم.

آیا این شغل را از کار در منزل شروع کردید؟
زمانی که کار نویسندگی انجام میدادم بیشتر در خانه بودم و به نوشتن مشغول میشدم اما در حال حاضر کار من بین خانه و فروشگاه تقسیم شده است. کار در بیرون از منزل را بیشتر دوست دارم البته با توجه به مسئولیت هایی که دارد از قبیل استخدام و کارگران و حقوق و... اما برای من جذاب تر و هیجان انگیزتر خواهد بود.


چه توصیه هایی برای زنان کارآفرین دارید؟ کارآفرینی برای زنان ه محاسن و معایبی دارد؟
پاسخ به این سوال بستگی به ماهیت کسب و کار یک زن دارد صرف نظر از جنسیت افراد کار در بیرون از منزل استرس بیشتری خواهد داشت اما به محض اینکه کاری را راه اندازی میکنید و دیگران را مشغول به کار میکنید و خط تولید را راه میاندازید خستگی تان برطرف میشود و علاقمند تر میشوید. من مردان و زنان زیادی را دیدم که در همین حوزه مشغول به فعالیت هستند و بسیار هم موفق اند. اما مهمترین نکته ای که باید در هنگام راه اندازی یک شغل به آن توجه کنید مشتری مداری است.

چه چیزی بیشتر از همه به پیشرفت شما کمک کرده است؟
اولین چیز خود مشتری ها هستند که میتوانند به ما کمک کنند تا پیشرفت کنیم اما خود من علاوه بر فروشگاه در سفرها نیز بازاریابی کرده و از رادیو و تلویزیون برای پیشرفت به کارم استفاده میکنم البته کمک به خیریه هم جزء برنامه های کاری ماست.

آیا تجربیات شما توانست به شما کمک کند؟
در زمینه ی هزینه ها و خرید لوازم و وسایل خوب تجربیات خیلی زیادی نداشتم اما به طور کلی در این مراحل موفق بودم. شاید لازم باشد که فروشگاه را بزرگتر کرده و فعالیتم را بیشتر کنم.


چه توصیه ای به کسانی که میخواهند مثل شما کارآفرینی کنند دارید؟
مهمترین توصیه من به آنها داشتن برنامه ریزی است. باید بدانند که حداقل 6 تا 8 ماه لازم است تا کار جا بیفتد و پس از یک سال کسب و کارشان رونق میگیرد. اگر برنامه ریزی صحیحی داشته باشند قطعا موفق تر خواهند بود.
مصاحبه کننده: بسیار ممنون از شما که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ورود به حساب بانکی مردم منتفی شد
مشخص شدن میزان دارایی های بانک ها ◄

مطالب مرتبط
بنر