راه های نشان دادن نارضایتی در محیط کار

پنجشنبه ، 4 ارديبهشت 1393 ، 08:27

 

همیشه در روی یک پاشنه نمی چرخد و همیشه اوضاع بر وفق مراد ما نخواهد بود. در دنیایی که خداوند هر کدام از ما را موجوداتی یکنا و بی مانند خلق کرده تصور اینکه همه باید مانند ما فکر کنند کار ابلهانه ایست.

به گزارش بانکی دات آی آر، از این رو می توان انتظار داشت که اختلاف نظر، دلخوری و نارضایتی در هر محیط اجتماعی که بیش از یک نفر در آن حضور دارد بروز کند.

هنر بزرگ نحوه نشان دادن نارضایتی و رسیدن به یک تفاهم برای بهبود زندگی جمعی است. یکی از محیط های مستعد بروز نارضایتی و اختلاف محیط اجتماعی نظیر محل کار شماست.

 

انسان هایی از طبقات ، فرهنگ ها و گروه های اجتماعی مختلف که حول یک موضوع "شغل" گرد هم جمع آمده اند. هر چه قدر هم که مدیران بکوشند محیط همسان و انسان های مشابهی را به عنوان همکار برگزینند اختلاف امری عادی خواهد بود.

مهم ترین نکته ای که هنگام بروز اختلاف و احیانا دلخوری باید دانست این است که ناراحتی را در خودتان محبوس نکنید چراکه ممکن است یک مشکل کوچک به مانند یک گلوله برف بهمنی را به همراه بیاورد!

اما بیان ناراحتی ،دلخوری و نارضایتی هم برای خودش قوانین خاص خودش را دارد.

1. هرگز عصبانی نشوید

اگر 100 درصد حق باشما باشد برخورد سلبی و خشن با موضوع شما را موجودی بی منطق و غیر قابل سازش نشان خواهد داد پس اگر موضوعی خشم و عصبانیت شما را بر انگیخت قبل از هر گونه برخوردی ابتدا محیط را ترک کرده و بعد از اینکه آرام شدید سخن بگویید.

2. توضیح بخواهید

پیش از اینکه شخصا موضوع را قضاوت کنید بخواهید تا آن را برای شما توضیح دهند شاید شما از زاویه اشتباه و یا حتی اطلاعات اندک و یا حتی اشتباه تصمیم گرفته باشید.

3. خودتان را خالی کنید

ما به عنوان موجودات اجتماعی همیشه نیازمند دوست هستیم دوستی که در موقع ترس، خشم ،ناراحتی وشادی بتوانیم با او صحبت کنیم و به اصطلاح خودمان را خالی کنیم

4. ورزش کنید

برای تخلیه انرژی منفی و عصبانیت چند حرکت ساده ورزشی انجام دهید و از معجزات آن بهر ببرید.

5. همکارانتان را بشناسید

همکاران و کسانی که در محیط کار با آنها در ارتباط هستید را بشناسید و به نقاط قوت و ضعفشان پی ببرید شناخت یکی از راه های پیشگیری از قضاوت و اشتباه است.

6.عذر خواهی کنید

درصورتی که اشتباه کردید شجاعت پذیرش اشتباهاتتان را داشته باشید در غیر اینصورت عصبانیت تنها اوضاع را وخیم می کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► رویترز:هند بدهی نفتی اش به ایران را می پردازد
مرز «رازداری بانکی» کجاست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر