پیشواز روز جهانی کارگر به پیشگاه کارگران ایران زمین / عکس

دوشنبه ، 8 ارديبهشت 1393 ، 08:08

 

کارگران صف مقدم تولید ، تلاش و پیشرفت هر جامعه ای هستند قشر زحمت کشی که علارغم تلاش زیاد بعضا با مشکلات و معضلات فراوانی در سراسر جهان روبرو هستند.

به گزارش بانکی دات آی آر، روز 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر نام گذاری شده است . در سال 1889 میلادی کنگره بین‌المللی کارگران در پاریس، به پیشنهاد نماینده کارگران امریکا، روز اول ماه مه را به عنوان روز جهانی کارگر برگزیدند و درپی آن در بسیاری از کشورهای دنیا، کارگران این روز را گرامی می‌دارند.

در سال 1886 میلادی، پلیس شیکاگو با حمله به تظاهرات گسترده کارگران، که برای 8 ساعت کار درروز و حق تشکیل اتحادیه‌های کارگری برپاشده بود، آنان را به خاک و خون کشیدند. چند روز بعد از این واقعه دادگاه چند تن از رهبران کارگران را محاکمه و به مرگ محکوم کرد.

یکی از رهبران کارگران اعتصابی، پس از اعلام رای، در برابر دادگاه چنین گفت: کارگران این که دریافته‌اند که می‌توانند با اتحاد و همبستگی و مبارزه جمعی مشکلات خود فائق آیند.

اگرچه این کارگران معترض سر از زندان و حبس در آوردند اما تلاششان موجب شکل گیری نهضت بزرگ جامعه کارگری شد.

کار ریشه و اساس زندگی و مایه افزونی و پیشرفت هر جامعه ایست گارگران با دستان پینه بسته و خسته از کار نماد پویایی و زندگی هر جامعه ای هستند.

مشکلات معیشتی ،بیمه، کار زیان بار و طافت فرسا از یک سو دیدگاه های نادرست و پایین دانستن سطح اجتماعی و کوچک شمردن کارشان از سوی برخی کوته نظران از سوی دیگر تنها بخشی از مشکلاتی است که جامعه کارگری با آن دست و پنجه نرم می کند.

با این وجود جامعه ایرانی و اسلامی برای کارگر ارزش والایی قائل است و آن را ارج می نهد.

چه زیباست سرمایه اندکی که از عرق جبین حقیقی فراهم می شود و چه زیباست  شانه ستبر کارگران شیر زن و شیر مرد ایرانی که با افتخار و بی منت بار بخش عظیمی از تولید این مرز و بوم را به دوش می کشند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► کدام بهتر است؟ فرابورس یا بورس اوراق بهادار
رایزنی مجدد برای افزایش سقف سود سپرده بانکی به ۲۲ درصد ◄

مطالب مرتبط
بنر