مسئولیت های کارمند و کارفرما چیست؟

دوشنبه ، 8 ارديبهشت 1393 ، 10:04


مسئولیت های کارمند و کارفرما برای هر دو تعریف شده و مشخص است. البته کار کارفرما و کارمند مکمل و ادامه ی کار یکدیگر است حتی کار کارمندان با هم نیز در کار دیگری اثر گذار است. مهمترین ارتباطی که در اینجا وجود دارد رابطه ی انسانی بین افراد است. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کار فرما اغلب نگاه اقتصادی به کار دارد اما کارمندان نگاه کاری دارند البته این موارد نسبی است. مهمترین مسئولیت کارمند و کارفرما حفظ تعهدات اخلاقی است. این تعهدات اخلاقی می تواند دوام کار را بالا ببرد.

 

 


وظایف کارمندان در محیط کار انجام امور اداری روزانه است اما ارزش گذاری کارمند برای انجام کار مهمترین مسئولیت اوست.  یک کارمند باید بابت کاری که انجام میدهد علاقه، انگیزه و ارزش گذاری را اعمال کند. همانطور که نسبت به خانواده ارزش گذاری دارد باید در محیط کار هم اینگونه باشد.


تعهد اخلاقی کارمندان و کارفرمایان به یکدیگر باعث اعتبار و ارزش گذاری خواهد شد. یک محیط کاری بیش از هر چیز نیازمند اخلاق سالم است. تعهدات کاری کارمندان به کارفرما و بالعکس جزیی از مقررات کاری محسوب خواهد شد. نگرانی های یک کارفرما از عدم پیشرفت و توسعه است و این مهم بدست نمی آید مگر اینکه تعهدات کاری رعایت شود.


کارمندان باید اصول اخلاقی مثل احترام که از همه مهمتر است را در کار رعایت کنند. اگر کارمندی شرایط خوب کاری میخواهد علاوه بر تجربه و سابقه بیشتر نیاز به اخلاق کاری دارد. کارفرما میتواند به سادگی شما را ارزیابی کند بنابراین اخلاق تنها وسیله ای است که میتوانید با آن در یک محیط کاری پایدار باشید.


شرکت ها همانطور که در مقابل سهام داران و مشتری ها مسئول هستند در مقابل کارمندان، کارگران و تمام پرسنلی که برایشان فعالیت میکنند مسئول هستند. حساسیت های یک کارفرما باید بیشتر روی بخش های منابع انسانی باشد زیرا این منابع هستند که کار را پیش میبرند.
کارکنان یک سازمان یا شرکت هم موظف به انجام امور مربوطه و همچنین پیروی از مقررات هستند. دستمزد، پاداش، بیمه و... از جمله حقوق کارمندان است که کارفرما مشخص میکند به چه میزان باید برای هر کارمند دستمزد و پاداش تعیین شود.


کارفرما هم مثل کارمند موظف به انجام الزامات اخلاقی و حتی بیش از کارمندان باید به وفاداری و صداقت تاکید کند. کارکنان شرکت ها نسبت به همکاران، شرکتهای دیگر، مشتری ها و البته کارفرمایان مسئول اند این مسئولیت در واقع کاری است. بنابراین کارفرما باید در شرکت خود از کارمندان بخواهد در چارچوب کار فعالیت کنند یا ارتباط دوستانه ی آنها در چارچوب کاری باشد زیرا محیط کار رسمی و جدی است. اغلب سوء تفاهم هایی که در محیط های کاری به وجود می آید ناشی از بی تجربه گی افراد است و این را کارفرما باید در همان زمان استخدام با کارمند در میان بگذارد.


همیشه کارمندان باید تابع کارفرما باشند. مرخصی های ساعتی یا انجام امور شخصی فقط باید با کسب اجازه از کارفرما باشد. کارفرما باید به کارمندان تازه وارد فرصت بدهد تا خود را با شرایط وقف دهند این بدین معناست که هر کسی در ابتدا نمیتواند کل کار را در دست بگیرد یک کارفرمای خوب همیشه به کارمندان فرصت پیشرفت و یادگیری و از همه مهمتر فرصت تجربه کردن میدهد. یک کارفرما باید در زمان مصاحبه تمام شرایط کاری و اخلاقی موجود در شرکت را به کارمند توضیح دهد. در حال حاضر هر شرکتی شرایط متفاوت دارد اما کارفرما باید در مورد شرایط و تعهدات اخلاقی برای کارمندان بیشتر دقت کند تذکر این موارد برای یکبار در زمان مصاحبه ی استخدامی الزامی است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 8 اردیبهشت 93
شغل کریس رونالدو پس از دوران فوتبال ◄

مطالب مرتبط
بنر