چطور باید کارمندان درجه ی یک را از دست ندهیم

دوشنبه ، 8 ارديبهشت 1393 ، 11:48


جذب کارمندان خوب و نگه داشتن آن دسته از کارمندانی که درجه ی یک هستند نیاز به یک محیط کاری حرفه ای و البته متعادل دارد. تعادل در کار به این معناست که روال عادی را که برای انجام کار روزانه داریم رعایت کنیم . گاهی اوقات سخت گیری های زیاد در کار باعث بی حوصلگی کارمندان میشود. ویکتوریا کلارک  دستیار و مشاور در مرکز حقوقی کلاریون از ایجاد تعادل کیفی در کار میگوید. او معتقد است باید قوانین کاری در هر شرکتی حاکم باشد و اگر همه ی کارمندان خود را ملزم به رعایت آنها بدانند در این صورت جو کاری مثبت خواهد بود.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر متعادل سازی محیط کاری باید با ارزیابی کارمندان انجام بگیرید اگر کارفرما بتواند کارمندانش را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و آنها را دسته بندی کند نظم بهتری به محیط کاری داده میشود.
یک کارفرما برای حفظ کارش و البته کارمندانش باید استعدادها را شناسایی کند. یک کارمند خوب به همان اندازه که به کارهایش را سر وقت و منظم انجام میدهد توقع دارد که کارفرما هم به خواسته های او توجه کند مثلا مرخصی های استعلاجی یا مرخصی زمان بارداری.


البته نباید در محیط کار تبعیض قائل شوید شما باید هر چقدر که کارمند تان فعال تر است امتیازهای بیشتری به او بدهید اگر هم کارمندان تان همگی یکدست هستند پس از شرایط یکسان برخوردارند اما در هر شرکتی معمولا یکسری از کارمندان باتجربه تر و حرفه ای ترند بنابراین هیچ گاه اینها را از دست ندهید.


قانون برابری باید در محیط کاری شما فراهم باشد شما هم باید از آن تبعیت کنید. مثلا اگر کارمندان شما مرخصی استعلاجی یا مرخصی زایمان خواستند آن طور که مقررات تعیین میکند باید رعایت کنید. شما با رعایت نکات ظریف تر میتوانید کارمندان درجه ی یک را حفظ کنید آنها به شما و توجه به جزییات از جانب تان توجه میکنند.


در برخی از موارد برخی کارفرمایان آنقدر شرایط سخت و گوناگون برای کارمند در نظر می گیرند که کارمندان نمیتوانند مدت زیادی را کار کنند و مجبور می شوند که استفاده داده و یا کارشان را ترک کنند. هر کارفرما باید خود را جای کارمندانش بگذارد و در شرایط خاص آنها را درک کرده و به همان اندازه که از آنها توقع دارد به آنها توجه هم بکند این رمز حفظ کارمندان خوبی است که در کنار شما کار می کنند.


در شرایط عادی باید سعی کنید رضایت کارمندان را جلب کنید به این منظور که شما نباید از کارمندان توقع داشته باشید در طول روز حجم عظیمی از کارها را سر و سامان دهند و در آخر هم از شما توقع نداشته باشند. کارمندان خوب نیاز به محیط خوب دارند خیلی از کارمندان خوب حتی ترجیح میدهند مسافت های طولانی بین کار و منزل را طی کنند فقط به این دلیل که کارفرمای خوبی داند که با آنها سازگار است. اینگونه میتوانید کارمندان خوب را حفظ کنید.


در کل کارفرمایان باید دقت کنند امروزه علاوه بر مشتری مداری که باعث موفقیت میشود توجه به کارمندان هم باعث پیشبرد اهداف خواهد شد. عملکرد یک کارفرما در عملکرد کارمندان تاثیر به سزایی دارد بنابراین بار اینکه کارمندان خوب تان را از دست ندهید اول به این نکات ظریف اما مهم توجه کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► "کارت اعتباری انرژی" جایگزین "یارانه نقدی"
نرخ های جدید سود بانکی اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر