"جویای کار" عزیز بگو به به!

سه شنبه ، 9 ارديبهشت 1393 ، 09:13

وقتی همه چیز بر وفق مراد است و ما هر چه می خواهیم همان می شود چه حالی داریم؟ بی دلیل لبخند می زنیم در جستجوی بهانه ای برای خندیدن نیستیم. همه چیز در چشممان زیباست ، همه مهربان و دوست داشتنی به نظر می رسند. اگر کسی حرف ناراحت کننده ای بزند یا احیانا چیزی را به دست نیاوریم و یا ازدستمان برود چندان ناراحت نمی شویم.

به گزارش بانکی دات آی آر، اما وقتی اوضاع بر وفق مراد ما پیش نرود  همه چیز در نظرمان زشت به نظر خواهد رسید همه چیز تاریک است هر حرفی باعث برداشت بد مامی شود حتی گل ها و سبزی جنگل ها هم بی معنی می نماید!

برای بعضی جویندگان کار همه چیز سیاه و خاکستری است. هر حرفی را به زیانشان می بینند و حتی با نمک ترین لطیفه ها در نظرشان بی معنی می باشد.

 

به نظر شما این طرز نگرش ، رفتار و تفکر چه سودی به حال شما خواهد داشت؟ آیا این نگرش ارمغانی برای شماداشته است؟ موقعیت شغلی چطور؟ ایجاد کرده است؟

پاسخ به سوالات فوق منفی است.

قدیمی ها معتقد بودند " هیچ کار خدا بی حکمت نیست"  پس در بد ترین شرایط هم بد به دلشان راه نمی دادند و در پس همه تاریکی ها در پی یافتن زیبایی ها بودند.

آنها در هر شرایطی خوبی ها را می دیدند و با زندگی در سادگی آرامش را به خودشان هدیه می کردند البته که در آن زمان هم افکار منفی و منفی نگران وجود داشتند اما دیدگاه غالب مثبت بود.

جرایانی که این روزها سیر معکوس به خودش گرفته است.

اگر بتوانیم در هر شرایطی حتی سختی ها آرام باشیم و در جستجوی نقاط مثبت باشیم و حتی شجاعت داشته باشیم بگوییم "به به" احتمالا با نفسی مطمئن و آرام به دیدار معبود خواهیم شتافت.

اگر توانستید به شرایط بی کاری لبخند بزنید و بگویید " به به " پس یعنی شما به قله آرامش رسیدید.

طرح تعدیل اومده و میخوان صبح بندازنت بیرون میگی به به!
صاحب خونه میگه دو روز دیگه وسایلت تو کوچه. میگی به به!
دکتر تست میدی؛ سرطان داری. میگی به به!
و این به به گره ها رو یکی یکی باز می کند.

سرطان خداحافظی می کنه و میره.
صاحب خونه میگه "شما می تونی یه دو ماه دیگه بمونی"
صبح که میری برای تعدیل که فرم رو امضا کنی و بری خونتون. میگن "امروز رییس اومد گفت سه نفر از این تعدیلی ها بمونن. یکیش شما هستی"
به به شرایط رو به طرز شگفت انگیزی عوض می کند.

"باالهام از سخنان دکتر شاهین فرهنگ"

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چه کسانی در مرحله دوم سبد کالا می گیرند؟
قرارداد 10 میلیارد دلاری ایران و روسیه ◄

مطالب مرتبط
بنر